Szerző: Bodnár Ádám

2009. december 7. 12:23

Motorolás veterán vezeti a Dell mobilos részlegét

Mobiltelefonos divíziót hoz létre a Dell, jelentette be a vállalat pénteken. Ezzel a vállalat lényegében elismerte, hamarosan komoly hadjáratot indít az okostelefonok piacán.

Újra átalakul a Dell. A cég új részleget hoz létre kimondottan mobilkommunikációs megoldások értékesítésére, amelynek vezetője Ron Garriques távközlési veterán lesz. Garriques 2007-ben érkezett a Dellhez, hogy a fogyasztói részleg élére álljon, előtte éveken át a Motorola mobiltelefonos tevékenységét irányította. A fogyasztói részleget a kisvállalati üzletághoz csatolja a Dell.

A Dell a vállalati ügyfelekre koncentráló direkt értékesítési modellel alapozta meg sikerét a 90-es években, s az ezredfordulóra a szuperhatékony ellátási láncának köszönhetően a világ első számú PC-gyártójává tudott válni. Ahogy azonban a fogyasztók átvették az uralmat a PC-piacon, a Dell egyre hátrább csúszott, képtelen volt felvenni a versenyt a riválisaival. A céget keményen sújtotta, hogy nem volt jelen a kiskereskedelmi csatornákban, a PC-vásárlók a boltokban nem találkoztak a Dell termékeivel, ezért nem is csoda hogy más vállalatok termékeivel távoztak az üzletekből.

2007 elején a Delltől távozott Kevin Rollins elnök-vezérigazgató, akinek a helyét Michael Dell, a vállalat alapítója és névadója vette át, ő vette fel Ron Garriques-t is a fogyasztói részleg élére. Az új Dell a fogyasztói piac felé fordult, egyre több kiskereskedelmi lánccal vette fel a kapcsolatot, gépeit ma már üzletek tízezrei forgalmazzák világszerte. A cég ennek ellenére folyamatosan csúszott vissza az eladási listán, s ma már csak a harmadik legnagyobb PC-gyártó a HP és az egyre erősebb Acer mögött.

Bennfentesek értesülései szerint a Dellnél már 2007-ben, Michael Dell visszatérésekor megkezdődtek az első okostelefonok fejlesztései, azonban az első prototípusok annyira gyengén sikerültek, hogy a mérnököknek teljesen elölről kellett kezdeni mindent. A cég végül nemrégiben dobta piacra első okostelefonját, az Android-alapú Mini 3 azonban kizárólag Kínában és Brazíliában kapható. Egyelőre nem tudni, a Mini 3 valaha kapható lesz-e Európába vagy az Egyesült Államokban, valószínűleg ezekre a piacokra más modellekkel próbál majd betörni a cég.

\"\"

Az okostelefon-üzletből egyik PC-gyártó sem akar kimaradni. A fogyasztói piacon az utóbbi időben - főleg az iPhone-nak köszönhetően - divatba jöttek ezek a készülékek, a vállalatoknál pedig jól eladhatóvá, bizonyos esetben pedig nélkülözhetetlenné váltak azáltal, hogy a segítségükkel egyes alkalmazottak képesek távolról is hatékony munkát végezni, e-mailezni, adatokat küldeni és fogadni. A nagy PC-gyártók ma már szinte kivétel nélkül kínálnak okostelefont vagy legalábbis fontolgatják a belépést erre a területre. A HP kínálatában régóta megtalálhatók ilyen eszközök, de már az Acer, a Toshiba és a Lenovo kínálatában is vannak ilyenek - az iPhone sikerét meg talán meg sem kell említeni.

A Dell korábban már tett egy kirándulást a mobil eszközök piacára, viszonylag olcsó, mégis jól felszerelt windowsos Axim tenyérgépeknek köszönhetően a Dell egy időben a harmadik legnagyobb PDA-gyártó volt a Palm és a HP mögött. A PDA-k az okostelefonok előretörésének köszönhetően elkezdtek kiszorulni a piacról, így a Dell is felhagyott a fejlesztésükkel, majd 2007 tavaszán a forgalmazással is. A mobiltelefonos részleg létrehozása a Dellen belül világossá teszi, hogy a cég nem akar kimaradni az okostelefonok felfutásából, már csak az a kérdés, mikor szánja el magát arra, hogy a fejlett piacokon is megmérkőzzön.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról