Szerző: Bizó Dániel

2009. december 1. 12:07

Ki az érintőképernyős mobilok királya?

Az eddigieknél is erősebb mobiltelefonos eladásokat vár a Samsung Electronics, elsősorban az érintőképernyős modelljeinek köszönhetően. A koreai cég elsősorban Európában arat sikereket.

HIRDETÉS

A Samsung az idei 200 milliós várakozásánál is több, nagyjából 210 millió mobil eladásával számol 2009-re, miközben a piac egésze megszenvedi a válság hatásait. A koreai cég a harmadik negyedévben rekordmennyiségű, több mint 60 millió mobilt értékesített, amivel negyedéves szinten piaci részesedése meghaladta a lélektani 20 százalékos küszöböt.

A térnyerést a Samsung nagyrészt az érintőkijelzős modellek sikereire vezeti vissza. Ezek a készülékek leginkább Európában népszerűek, ahol a vállalat eddig több mint 19 milliót értékesített ezekből, de az új iPhone és BlackBerry Storm mellett jól szerepelnek Észak-Amerikában is, ahol az eladások meghaladták a 6 milliót is. Ennek köszönhetően a koreaiak részesedése ebből a két piacból 27,6 százalék volt a harmadik negyedév során, és a trendek alapján ez akár a 30 százalékot is áttörheti a negyedik negyedév során.

A Samsung várakozásai alapján hamarosan eléri az 50 milliós mérföldkövet az összesen eladott érintőképernyős készülékek terén, amivel megelőzi riválisait. A Samsung első próbálkozása az F700 Ultra volt még 2007 elején, a cég igazán azonban csak 2008-ban kapcsolt rá, az iPhone elsöprő sikerét követően. A Samsung gőzerővel dolgozott számos modell fejlesztésén, és rohamos sebességgel dobta piacra az újabb és újabb készülékeket. A Samsung eddig legalább kéttucat érintőkijelzős modellel lépett piacra világszerte, a vállalat legsikeresebb modellje a Star, melyből 10 millió fogyott eddig, a tavaly májusban debütált F480-ból pedig 9 millió.

A számok alapján a vállalat így idén közel 40 millió érintőképernyős telefont értékesíthet világszerte, amivel vezeti a piacot. Összevetésképpen az Apple 2009 első három negyedévében több mint 16 millió iPhone-t adott el, vagyis a legtöbb mobilozó Samsung telefonon ismerkedik meg az érintőképernyő használatával. A teljes piac nagyságát 120 millióra lehet tenni a Strategy Analytics becslése szerint, ami kétszerese a tavalyinak, és a mobilos piac leggyorsabban növekvő szegmensét képezi. A koreai vállalat jövőre további térnyeréssel kalkulál, és 250 millióra tervezi növelni mobiltelefon eladásait, amit természetesen leginkább érintőképernyős modelljeire kíván alapozni.

a címlapról