Szerző: Bizó Dániel

2009. november 9. 18:22

Vállalati webkettes dömping a Ciscótól

Termékdömpinget rendez ma a Cisco, ami a cég nagyvállalati kollaborációs termékek irányában tett erőfeszítéseit demonstrálja. A vállalat ma nem kevesebb mint 60 új vagy frissített terméket jelent be, köztük hosztolt email szolgáltatást és a WebEx videós integrációját.

Az egységes kommunikáció és üzleti kollaboráció megteremtésének egy újabb fázisát igyekszik beindítani a Cisco, ami lényegében két fő pillérre épül: a vállalatközi együttműködésre és a video integrálására. A vállalat célja a most bemutatott portfólióval, hogy a lehetővé tegye a vállalatok közti IP-alapú kommunikációt, méghozzá monitorozható és automatizáltan menedzselhető módon, amivel több szinten is költségeket lehet megtakarítani. Mindebbe a VoIP és szöveges üzenetek mellett beleértendő a videohívások kezelése is, méghozzá különféle típusú és képességű eszközök közt is.

A bejelentés egyik fókusza a WebEx kollaborációs rendszer, mely immár videokonferenciákat is képes kezelni, összekötve akár a Blackberryket egy Telepresence rendszer előtt ülőkkel. Az alkalmazottak együttműködését célzó, prezentációk, dokumentumok, vagy akár az egyik résztvevő desktopját is megosztani képes WebExhez tavaly jutott hozzá a Cisco, 3,2 milliárd dollárért cserébe. A WebExet tetszés szerint hosztolt formában és saját rendszerben telepítve is igénybe vehetjük,  szolgáltatásként.

Ezt a portfóliót gazdagítja a WebEx Mail, mely a Cisco kollaborációs portfólióját kiteljesítő hosztolt email szerver szolgáltatás. A szolgáltatás a PostPath felvásárlásával megszerzett szoftverre épül, melynek erőssége, hogy teljesen képes kiváltani az Exchange szervereket, ugyanis natívan képes kommunikálni az Outlook kliensekkel. Mindezt a MAPI protokoll visszafejtésével éri el. A WebEx Mail webes felülettel is rendelkezik, és alapesetben 25 gigabájt tárhelyet kínál.

Video

A cégen belüli videokonferenciák egységesítését szolgálják az új Media Experience Engine szerverek, melyek a résztvevő készülékének megfelelő formátumra méretezi, a beszélőre fókuszálja és transzkódolja a videót, akár valós időben, akár a későbbi visszajátszás érdekében, de képes szöveges átiratokat is készíteni, hogy kereshetővé váljanak a videók. Ez a motor kínál kapcsolódási pontot a Cisco Show and Share vállalati közösségi videorendszerrel, mely egyfajta belső céges YouTube.

A vállalatok közti egységes kommunikációt valósítja meg a Cisco új Unified Communicatios 8 részeként az Intercompany Media Engine (IME), mely más gyártók VoIP rendszereivel is képes együttműködni. Lényege azonban nem ebben rejlik, hanem abban, hogy öntanuló rendszert képes alkotni. Ez azt jelenti, hogy nem szükséges betáplálni kontaktlistát, hanem az alkalmazottak telefonálási aktivitása alapján automatikusan átirányítja VoIP hálózatra a hívást, amennyiben a fogadó fél rendelkezik VoIP-eszközzel és egységes kommunikációs híváskezelővel.

A megoldás HD-videót és jó minőségű hangot is támogat, megfelelő eszközök birtokában akár HD-videohívás is indítható egy másik céghez. A vállalati IME-k egy hálózatot alkotnak, és egymást is segítik annak érdekében, hogy a vállalatok elérjék egymást IP-alapokon, és a telefonszám-domain megfeleltetés pontos és egységes legyen, és az adatfolyamok az ismert legjobb útvonalon közlekedjenek.

Ezek a termékek nem igényelnek Cisco hálózati vagy IP-kommunikációs eszközöket, ugyanakkor a bevezetés és menedzselés egyértelműen ekkor a legegyszerűbb, árulta el a HWSW kérdésére Tázló József, a Cisco Magyarország technológiai igazgatója. Ilyen eset például a cégek közti, IP-alapú kapcsolódás, ahol a Cisco egységes kommunikációs rendszer együtt tud működni a Cisco tűzfallal, hogy az átengedje a forgalmat, vagy a Cisco a saját, videofolyamok aktív optimalizálására  felkészített routereivel garantálni tud szolgáltatási színvonalat. Tázló szerint hatalmas megtakarítások érhetőek el üzemeltetési ráfordításban azáltal, hogy nincs szükség egyedi beállításokra, kitesztelésre.

Ez a minimum

A Cisco eddig sem titkolta, hogy nekifeszül a Microsoftnak és az IBM-nek az egységes kommunikációs és kollaborációs megoldások piacán, új termékeivel, különösen a WebEx Maillel azonban új szintre emelte a versengést. A terület érdekessége, hogy az új felhasználási módokat a webes közösségek hozzák létre, majd ezeket fogják össze, integrálják és ültetik át a gyártók vállalati környezetek számára is.

A legnagyobb különbség és kihívás, főként az interneten keresztüli kommunikáció esetében, a vállalati szintű biztonság és menedzselhetőség kérdése: az eszközöknek titkosítaniuk kell, valamint támogatni az azonosítást és fejlett jogosultságkezelési beállításokat,  valamint a központi felügyeletet és menedzselhetőséget. Amiben a cégek láthatóan feltétlenül egyetértenek, hogy a vállalati kommunikáció \"webkettes\" működését ráadásul a fiatal alkalmazottak el is várják, meglétük és használatuk magától értetődő, hiányuk pedig már inkább frusztrációhoz vezethet.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról