Szerző: Bodnár Ádám

2009. október 30. 12:46

Kezd magára találni a mobilpiac

A harmadik negyedévben 6 százalékkal csökkent a mobiltelefonok globális forgalma az IDC szerint, de a második negyedévvel összevetve már nőttek az eladások. A mobilpiacon is vége a válságnak?

Világszerte 287 millió mobiltelefon fogyott a harmadik negyedévben, ez 5,6 százalékos növekedést jelent a második negyedévvel összevetve, de éves szinten 6 százalékos csökkenést. A második negyedévben 10 százalékos, az elsőben még ennél is nagyobb volt a visszaesés. Az IDC-nél úgy látják, a világgazdaságról érkező pozitív hírek már a mobilpiacon is éreztetik hatásukat, a gyártók és kereskedők negyedik negyedéves fellendülésre készülnek.

Az IDC adatai alapján a piaci átlagnál jobban, 8 százalékkal csökkent a Nokia mobiltelefonjainak forgalma, a vállalat azonban még így is 108 millió készüléken adott túl, részesedése ezzel 37,8 százalék volt. A második helyen egyre erősebb a Samsung, a koreai cég tavalyhoz képes 16 százalékkal növelte eladásait, piaci részesedése 17 százaléktól 21 százalékra emelkedett. A harmadik negyedévben a legjobb teljesítményt az LG nyújtotta, amely 37 százalékkal több készüléket forgalmazott mint egy évvel korábban, ezzel részesedése 11 százaléka nőtt. A két koreai vállalat sikeres érintőképernyős készülékeivel már a piac harmadát tartja kézben.

A két nagy vesztes a Sony Ericsson és a Motorola volt. A japán-svéd vegyesvállalat továbbra is keresi új önmagát, miután a zenehallgatásra és fényképezésre tervezett mobiljai távolról sem fogynak úgy mint régen. A vállalat csupán 14,1 millió telefont adott el a harmadik negyedévben, ez éves szinten 45 százalékos visszaesést jelent. A Motorola hasonló időszakot él át, azonban a vállalat legalább már megtalálta a kiutat a Google Android platform képében. Az egykor a Nokiát üldöző Motorola most csak az ötödik a gyártói rangsorban, 46 százalékkal csökkentek eladásai, részesedése 5 százalék alá zuhant.

A rivális Strategy Analytics elemzőcég ezen a héten nyilvánosságra hozott előrejelzése szerint a negyedik negyedévben 3 százalékkal nő a mobilpiac éves szinten, ezzel gyakorlatilag levedli magáról a válságot és újra erőre kap. A Strategy Analytics előrejelzése szerint a negyedik negyedévben világszerte 300 millió mobiltelefont adnak majd el. 2008 harmadik negyedévében fordult elő utoljára, hogy a mobilpiac éves szinten növekedett, a Strategy Analyticsnél úgy látják, az idei negyedik negyedév lehet az első ilyen.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról