Szerző: Bizó Dániel

2009. október 27. 18:04

Bezárt a GeoCities, de még elérhető

A Yahoo! tegnap végérvényesen bezárta a csillagászati összegért felvásárolt GeoCities webhoszting szolgáltatást, miután az áldozatul esett költségcsökkentési programjának.

A web hajnalán a GeoCities a világ egyik, ha nem a legnépszerűbb ingyenes webhoszting szolgáltatása volt, melyen kezdetleges honlapok milliói voltak megtalálhatóak, kezdve az akkor még nem így hívott blogoktól a kisebb cégek honlapjain át a szoftverfejlesztési projektekig. Az 1995-ben elindult GeoCities nem egyszerűen webhosztingot kínált, hanem az alkotók máris felismerték a tematizálás szükségességét, és az egyes témáknak városneveket adtak.

A cég a dotkom láz idején tőzsdére vonult, és nem sokkal ezt követően közel 3,6 milliárd dollárért megvásárolta, még 1999-ben. A szolgáltatás azonban az új évezredben nem tudott lépést tartani a web fejlődésével, mint amilyenek a blogok és motorok, közösségi oldalak, a professzionális webhoszting olcsóvá válása, és a felhasználókat más oldalak vonzották el.

Ahogyan a Yahoo! korábban, már áprilisban figyelmeztette felhasználóit, a GeoCities teljes tartalma elérhetetlenné válik a napokban, így azok, akik nem készítettek mentést adataikról, elvesztették azokat. A jelenlegi állapot szerint az ígéret ellenére még nem tűntek el a weblapok, képek és egyéb adatok a GeoCities által hosztolt oldalakról, a keresőkön keresztül továbbra is át lehet jutni. Ez valószínűleg azt jelenti, hogy a Yahoo! igyekszik még időt adni a figyelmetlenebb felhasználók számára, mielőtt valóban törli az adatokat.

A Yahoo! leszögezte, hogy nincs lehetőség a visszaállításra, vélhetően már megkezdődött a tárolók törlése és a rendszer szétszerelése vagy értékesítése. A cég azt javasolja, hogy a felhasználók saját webhoszting szolgáltatására migráljanak, ami most kedvezményesen mindössze 5 dollárba kerül egy egész évre. Az email címek ugyanakkor megmaradhatnak. A FAQ a változásokról itt olvasható. A Yahoo! költségcsökkentési programja eddig sikeres, a cég negyedéves nyeresége 186 millió dollárra ugrott, ami három és félszerese a tavalyinak.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról