Szerző: Dojcsák Dániel

2009. október 22. 15:50:00

Intelligens lett a Google Analytics

A tavalyi tempót megtartva, a Google ismét bővítette az Analytics szolgáltatáson belül elérhető funkciók számát. A frissítés révén a vállalati felhasználók még alaposabb rálátást nyerhetnek a weboldalukon zajló eseményekre.

A Google Analytics egy ingyenes, bárki által elérhető statisztikai szolgáltatás, mellyel a weboldal üzemeltetők pontos adatokat és trendeket ismerhetnek meg saját felületükkel kapcsolatban. A webes statisztikai szolgáltatások eredetileg technológiai célokat szolgáltak, ezzel szemben az Analytics inkább a marketing szempontokra fókuszál, így a rendszergazdák helyett leginkább az értékesítők munkáját segítve.

Jöhet a mobilweb is

Az egyik legfontosabb újdonság, a \"Mobil követés és jelentéskészítés\", aminek segítségével már nem csak a JavaScriptet futtatni képes böngészők eredményei követhetőek, így a mobilra optimalizált oldalak is mérhetővé válnak, sőt, egyes mobil platformokon (iPhone, Android) használt web-alapú mobilalkalmazások követése sem jelent gondot.

Emellett az Analytics profilon belül megjelölhető célok száma négyről 20-ra nőtt, és az URL-megadáson túl két új kritérium is beállítható. A célok között mostantól meghatározható a webhelyen eltöltött idő és a látogatásonkénti oldalletöltések száma. Így nem csak a kereskedők tudnak a statisztikák alapján célokat beállítani az AdWords hirdetéseikhez, hanem szolgáltatók, tartalomszolgáltatók is, hiszen ők a látogatót nem egy bizonyos oldalra akarják eljuttatni (sikeres tranzakció oldal), hanem igyekeznek minél tovább ott tartani, minél több oldal megnyitására motiválni.

Sokdimenziós

A speciális adatelemzések lehetőségei is tovább fejlődtek, mégpedig a Kimutatások és a Másodlagos dimenziók funkciók által. Az előbbi lehetőséget ad a különböző szempontok szerinti adatrendezésre, amivel trendek, összefüggések kutathatóak ki a forgalmi adatokból, a \"második dimenzió\" pedig lehetővé teszi, hogy a táblázatot tartalmazó jelentésekben egyidejűleg több metszet és mutató legyen látható, anélkül, hogy a számokat külső adatbázis- vagy  táblázatkezelőbe kellene exportálni.

Észreveszi, ha baj van

Az intelligens elemzés és az egyéni figyelmeztetés funkciók pedig megspórolják azt az időt, amit a felhasználó a változások keresésére fordít. Mostantól a rendszer automatikusan figyelmeztet, ha a fiókon belül jelentősebb eltérések mutatkoznak, így a felszabaduló energiák nyugodtan fordíthatóak mondjuk kreatív adatelemzésre. A frissítésről bővebben magyar nyelven az Inside Adwords Magyarország blogban lehet olvasni.

a címlapról

Hirdetés

Mi történik egy mobilappal a születése után?

2020. február 29. 12:02

Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy 10 alkalmas, 30 órás online képzéssel. A store-ban való megjelenés az igazi munka kezdete: mérés, mérés, mérés, adat, felhasználói visszajelzések kezelése, ASO, monetizálás, marketing... és így tovább.