Szerző: Bodnár Ádám

2009. szeptember 25. 13:16

Egymilliárd dollárt ér a Twitter?

Újabb 100 millió dollár tőkét készül bevonni a Twitter - értesült a céghez közeli bennfentes forrásokból a Wall Street Journal. A tranzakció 1 milliárd dollárra értékeli a céget, amelynek felhasználói már vannak, üzleti modellje továbbra sincs.

Egymilliárd dolláros cég, bevétel nélkül

A Twitter két korábbi befektetője, a Spark Capital és az Institutional Venture Partners újabb tőkét pumpálna a vállalatba, emellett két új befektető, a T. Rowe Price Group és az Insight Venture Partners is beszállna a webes cégbe. A befektetések alapján a Twitter értéke 1 milliárd dollár, ami nagyjából háromszorosa a februári becslésnél, amikor a cég utoljára pénzt kapott.

A comScore adatai szerint augusztusban több mint 54 millió látogatója volt a Twitternek, ez több mint tízszerese a tavaly augusztusinak. Egyre többen kapnak rá a 140 karakteres rövid üzenetek küldésére és olvasására, egyre több szoftver és szolgáltatás épül a Twitterre, de a vállalat továbbra is adós az üzleti modellel, egyelőre senki sem tudja, miből és hogyan lesz bevétel. Az elmúlt hónapok során többször felröppentek pletykák arról, hogy fizetős prémium szolgáltatásokat indítana be a cég üzleti ügyfeleknek, azonban ezekről hivatalos információ sosem látott napvilágot és a jelzett szolgáltatások sem indultak el még.

A 100 millió dolláros tőkebevonás lényegében újabb lélegzetvételhez juttathatja a céget és tovább tudja fedezni működési költségeit, mire előáll az üzleti modellel. A költségek pedig folyamatosan nőnek, nem csak a szolgáltatás mögött infrastruktúrát kell folyamatosan üzemeltetni és fejleszteni, hanem a dolgozóknak is kenyeret kell adni. A Twitter május végén 45 alkalmazottat foglalkoztatott, az év végére a létszám 90 fölé nőhet. A cég a Szilícium-völgy számos vállalatától csábított el tapasztalt dolgozókat, például a Google-tól is.

Az idő pénz

A céget nem csak az idő szorítja, hanem a versenytársak is. A Twitter sikerét megirigyelő Facebook az elmúlt évben számos olyan új fejlesztést vezetett be, amelyek lehetővé teszi az üzenetek továbbítását ismerősöknek, azaz lényegében lemásolja a Twitter fő funkcióját. A FriendFeed megvásárlásával a Facebook újabb lépést tett a Twitter legyőzése felé vezető úton. A világ legnépszerűbb közösségi oldala a Twitterrel ellentétben üzleti modellel és bevétellel is rendelkezik, idei forgalma becslések szerint félmilliárd dollár körül alakulhat.

A Twitter körüli felhajtás a nagyok figyelmét is ráirányította a cégre, többször felreppenek olyan értesülések, amelyek szerint valamelyik webes óriás, a Google vagy éppen a Facebook megvásárolná a Twittert. A mostani tőkebevonás jóval megemeli a cég értékét és így az árát is, de a vezetők többször világossá tették, a Twitter nem eladó, a céljuk nem a kiszállás, hanem éppen ellenkezőleg, egy sikeres és fenntartható vállalat beindítása.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról