Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

Webes látogatottságelemzéssel erősít az Adobe

Bodnár Ádám, 2009. szeptember 16. 13:23
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

Az Adobe 1,8 milliárd dollárért megvásárolja az Omniture vállalatot, amely weboldalak látogatottságának és webes kampányok teljesítményének elemzésére alkalmas szoftvereket és megoldásokat fejleszt.

A grafikus szoftvereiről, valamint a Flash multimédiás platformról ismert Adobe számára a felvásárlás révén lehetővé válik, hogy akár egyes Flash animációkban vagy kezelőfelületekben közvetlenül lehessen mérni és elemezni a felhasználók aktivitását. A vállalat reményei szerint ezzel az Adobe termékek népszerűsége növekedhet a médiaügynökségeknél és kapcsolódó területeken, másrészt a grafikus szoftverek mellé új szolgáltatást is

Egyelőre nem ismert, az Adobe pontosan hogyan képzeli el az integrációt, hogy az Omniture megoldásai melyik Adobe-termékbe épülnek be, a vállalat szerint ugyanis korai lenne még konkrét termékekről gondolkodni, de az integráció lehetősége mindenesetre adott. A világszerte mintegy 5 ezer ügyféllel rendelkező Omniture is profitálhat a beolvadásból. Josh James elnök-vezérigazgató szerint egyszerűen képtelenek voltak megtalálni a legnagyobb halakat, mert a marketing-vezetők egyszerűen nem hallották az Omniture nevet. "Az Adobe-t mindenki ismeri" - mondta James.

Az Adobe részvényenként 21,5 dollár készpénzt fizet az Omniture-ért, ez a tegnapi záróárhoz képest 24 százalékos stratégiai prémiumot jelent. A bejelentés nyomán az Adobe-papírok árfolyama közel 5 százalékkal gyengült, amelynek egyfelől az Omniture akvizíciójával kapcsolatos aggodalmak lehetnek az okai, illetve a viszonylag magas ár, amelyet egyes elemzők kimondottan gálánsnak tituláltak. Az Omniture tavaly 295 millió dolláros forgalmat ért el, amelyhez 44 milliós veszteség társult.

A kaliforniai San Joséban székelő cég emellett nyilvánosságra hozta harmadik negyedéves pénzügyi eredményeit is. A vállalat forgalma éves szinten 21 százalékkal 697 millió dollárra esett, ahogy az Adobe szoftverek iránti kereslet drámaian zuhant, a recesszió közepette a cégek nem vásároltak az új változatokból, inkább maradtak a régieknél. Mark Garrett pénzügyi vezető szerint a Creative Suite 4 eladásai "a közelében sincsenek a vártnak". Az Adobe profitja a negyedévben 29 százalékkal 136 millió dollárra apadt, az egy részvényegységre jutó nyereség 35 centet tett ki, 1 centtel felülmúlva az elemzői konszenzust.

Facebook

Mit gondolsz? Mondd el!

Adatvédelmi okokból az adott hír megosztása előtt mindig aktiválnod kell a gombot! Ezzel a megoldással harmadik fél nem tudja nyomon követni a tevékenységedet a HWSW-n, ez pedig közös érdekünk.