:

Szerző: Vörös Péter

2000. augusztus 7. 00:06

IBM-Siebel együttműködés a CRM piac középső szegmensében

A két cég pénteki bejelentése szerint együtt kívánnak fellépni a CRM (customer relationship management - ügyfélkapcsolat menedzsment) piac közepső szegmensében, amely hamarosan többmilliárd $-os piaccá válik. Az IBM és a front-office szoftver piacvezető Siebel a 100-1.000 alkalmazottat foglalkoztató vállalatokat célozza meg, ezzel kibővítve az októberben bejelentett Siebel értékesítési és marketing együttműködést.

Elemzők szerint a CRM piac 2003-ra eléri a 17,1 milliárd $-t, ami azt jelenti, hogy a következő öt évben 36%-os lesz az éves növekedés. Az IBM és a Siebel szerint e piac 40-50%-át a közepes méretű vállalatok fogják adni.

A felek által közösen értékesített termékek: Siebel eBusiness 2000 Mid-Market Edition, IBM DB2 Universal Database, IBM szerverek (Windows NT-alapú Netfinity-k, Unix-alapú RS/6000-esek és AS/400e-k), valamint IBM ThinkPad notebook-ok és NetVista asztali PC-k. A Siebel tavaly kezdte el megcélozni a közepes vállalatok piacát és júliusban jelentette be az eBusiness speciális, közepes méretű cégekre kihegyezett változatát. Az IBM elnök-vezérigazgatója, Louis V. Gerstner májusban kijelentette, hogy a Siebel új szoftvereladásainak 20%-a IBM szerverekre történik és elkötelezték magukat arra, hogy 2002-ben 50%-ra emelkedik ez az arány.

A San Mateo (Kalifornia) központú Siebel a CRM piac vezetője, legnagyobb konkurensei a PeopleSoft, az Oracle és a Nortel Networks.

Milyen technológiai és munkaerőpiaci hatások érhetik a backendes szakmát? Május 8-án végre elindul az idei kraftie! meetup-sorozat is (helyszíni vagy online részvétellel).

a címlapról

Hirdetés

Security témákkal folyatódik az AWS hazai online meetup-sorozata!

2024. április 26. 10:11

A sorozat május 28-i, harmadik állomásán az AWS-ben biztonsági megoldásait vesszük nagyító alá. Átnézzük a teljes AWS security portfóliót a konténerbiztonságtól a gépi tanulásos alkalmazások védelmén át, egészen az incidenskezelésig.