Szerző: Dojcsák Dániel

2009. augusztus 28. 08:37

Megbukott a Pannon tartalomszolgáltatásból

Újabb magyar médium adja fel a küzdelmet, s vonul örök nyugalomba. A Zoom és a Zóna után még egy tavaly indult versenyző, a Pannon híroldala illetve portáljának kettőse, a Hírsarok és az Infosarok szűnik meg.

Szeptember 30-án teljesen megszűnik a Pannon által tavaly nyáron életre hívott Infosarok portál, illetve a hozzá kapcsolódó híroldal, a Hírsarok is. Ugyan még egy hónap van a bezárásig, de a Hírsarok már most is érezhetően lassul a tartalmak megjelentetése terén. A szájtok bezárásával az  dolgozók mindegyike is új állás után nézhet, s az üzemeltetésre létrehozott Step Ahead Kft-t is felszámolják.

A Pannon szerint a nem megfelelő időpont és környezet okolható azért, hogy a projekt ilyen hamar kilehelte lelkét. A gazdasági válságot okolni viszont talán túlzás egy olyan médiatermék esetén, mely már megszületésekor is több éves lemaradásban volt a piachoz képest, technológiailag és szerkezetileg egyaránt. Öt-hatv évvel ezelőtt még elképzelhető lett volna, hogy egy viszonylag nagy befektetéssel indított, nem független médium megkapaszkodjon a palettán. Sőt, a mai online média egyik vezető szereplője, az [origo] is éppen ezt tette több mint 10 éve.

Ezzel szemben egy szakmailag, tartalmilag és megjelenésében is kifogásolható médium ma már nem képes jelentős közönséget megkötni, s ezzel együtt a hirdetési bevételekre is esélytelenül pályázik. A nagy szereplők mellett leginkább garázsprojektek esetén képzelhető el a túlélés, a mai online médiapiacra való belépés már legalább olyan nehéz, mint bármilyen más sikeres médiumot fejleszteni. A százmilliós nagyságrendű befektetés már nem számít óriás összegnek, de egy tartalomszolgáltatásban tapasztalatlan telekommunikációs szereplő számára kidobott pénznek tűnik.

Kezdetben a Hírsarok koncepciója az volt, hogy többségében saját tartalom jelenik meg, kiegészülve az úgynevezett \"civil újságírással\", a  tematikus cikkeket pedig külső szaklapoktól szerezték volna be. Ez a terv később MTI és egyéb hírügynökségi hírfeldolgozássá degradálódott, ami ma már nem képvisel értéket a hazai médiapiacon, s ezt valószínűleg jól tükrözték a látogatottsági adatok, melyeket a szolgáltató nem osztott meg a HWSW szerkesztőségével.

A válságos időkre hivatkozva a Pannon úgy nyilatkozik, hogy a tartalomszolgáltatást elvetve még jobban koncentrál az eredeti tevékenységére, s a telekommunikációs piacon igyekszik erősíteni a pozícióit. Illetve kiemeli azt, hogy ez a döntés nem érinti az adatkommunikáció és mobilinternet terjedése, fejlesztése tekintetében vállalt elkötelezettségeit.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról