Szerző: Dojcsák Dániel

2009. augusztus 28. 08:37

Megbukott a Pannon tartalomszolgáltatásból

Újabb magyar médium adja fel a küzdelmet, s vonul örök nyugalomba. A Zoom és a Zóna után még egy tavaly indult versenyző, a Pannon híroldala illetve portáljának kettőse, a Hírsarok és az Infosarok szűnik meg.

Szeptember 30-án teljesen megszűnik a Pannon által tavaly nyáron életre hívott Infosarok portál, illetve a hozzá kapcsolódó híroldal, a Hírsarok is. Ugyan még egy hónap van a bezárásig, de a Hírsarok már most is érezhetően lassul a tartalmak megjelentetése terén. A szájtok bezárásával az  dolgozók mindegyike is új állás után nézhet, s az üzemeltetésre létrehozott Step Ahead Kft-t is felszámolják.

A Pannon szerint a nem megfelelő időpont és környezet okolható azért, hogy a projekt ilyen hamar kilehelte lelkét. A gazdasági válságot okolni viszont talán túlzás egy olyan médiatermék esetén, mely már megszületésekor is több éves lemaradásban volt a piachoz képest, technológiailag és szerkezetileg egyaránt. Öt-hatv évvel ezelőtt még elképzelhető lett volna, hogy egy viszonylag nagy befektetéssel indított, nem független médium megkapaszkodjon a palettán. Sőt, a mai online média egyik vezető szereplője, az [origo] is éppen ezt tette több mint 10 éve.

Ezzel szemben egy szakmailag, tartalmilag és megjelenésében is kifogásolható médium ma már nem képes jelentős közönséget megkötni, s ezzel együtt a hirdetési bevételekre is esélytelenül pályázik. A nagy szereplők mellett leginkább garázsprojektek esetén képzelhető el a túlélés, a mai online médiapiacra való belépés már legalább olyan nehéz, mint bármilyen más sikeres médiumot fejleszteni. A százmilliós nagyságrendű befektetés már nem számít óriás összegnek, de egy tartalomszolgáltatásban tapasztalatlan telekommunikációs szereplő számára kidobott pénznek tűnik.

Kezdetben a Hírsarok koncepciója az volt, hogy többségében saját tartalom jelenik meg, kiegészülve az úgynevezett \"civil újságírással\", a  tematikus cikkeket pedig külső szaklapoktól szerezték volna be. Ez a terv később MTI és egyéb hírügynökségi hírfeldolgozássá degradálódott, ami ma már nem képvisel értéket a hazai médiapiacon, s ezt valószínűleg jól tükrözték a látogatottsági adatok, melyeket a szolgáltató nem osztott meg a HWSW szerkesztőségével.

A válságos időkre hivatkozva a Pannon úgy nyilatkozik, hogy a tartalomszolgáltatást elvetve még jobban koncentrál az eredeti tevékenységére, s a telekommunikációs piacon igyekszik erősíteni a pozícióit. Illetve kiemeli azt, hogy ez a döntés nem érinti az adatkommunikáció és mobilinternet terjedése, fejlesztése tekintetében vállalt elkötelezettségeit.

Csatlakozz partnerprogramunkhoz, mi pedig ajánlunk ügyfeleinknek, ezenkívül egyedi kedvezményeket is adunk webhosting csomagjainkra. Próbáld ki ingyenesen az Aruba Cloud-ot, most 40 ezer forint értékű vouchert adunk!

a címlapról