Szerző: Dojcsák Dániel

2009. augusztus 24. 16:45

Begyújtja az utánégetőket a Facebook

A Facebooknál nincs válság. Sőt, annyira nincs, hogy a közösségi oldal még idén 50 százalékkal szándékozik növelni az alkalmazottak számát, derül ki az alapító, Mark Zuckerberg nyilatkozatából. A nagyívű bővítés magyarázata, hogy a cég szeretné kiaknázni a még nagyobb fejlesztői csapatból fakadó előnyöket.

Mark Zuckerberg, a Facebook alapítója a bejelentéskor azt magyarázta, hogy jelenleg senki más nem toboroz, ami egy óriási előny, mert tele a piac képzett munkaerővel, akiket kedvező áron lehet elcsábítani, a jelenleg 1000 fős létszám feltornászása így ideális időszakban történik. Ráadásul a keret is megvan a növekedéshez, hiszen a hirdetések illetve az ajándékbolt bevételei mellett az utóbbi időben a Facebook 600 millió dollár befektetői pénzhez jutott, amiből 200 millió az orosz Digital Sky-tól érkezett. A keleti befektető abba is belement, hogy ezért a pénzért mindössze 2 százalék részesedést kér, 10 milliárd dollárra értékelve az amerikai céget.

A lendületes növekedési tervet a közösségi szolgáltató viszont egy fegyelmezett pénzügyi tervvel is kiegészíti, a cél, hogy jövőre pozitív cash flow-val zárhasson. A vezető szerint a felhasználók számának robbanása, a növekedés, a nagyobb bevételek és a több fejlesztő nem kell, hogy megtévesztő legyen: a cég még mindig közelebb van a fejlődés útján a kezdethez mint a véghez.

A felhasználók bizalmát mára már bizonyítottan sikerült elnyerni, hiszen negyedmilliárd ember döntött úgy eddig, hogy regisztrál a közösségi hálózaton. A legnagyobb népszerűségnek természetesen az Egyesült Államokban és az Egyesült Királyságban örvend a Facebook, hasonlóan a Twitterhez, de számos más országban is egyre jelentősebb szereplővé válik a közösségi webes piacon. Az új mérnökök toborzása pedig egy jel arra vonatkozóan, hogy az új funkciók, megoldások bevezetése még valóban messze nincs csúcson, ennél csak gyakoribbak lesznek a bejelentések és változások a közeljövőben. A végső cél  Zuckerberg szerint az egymilliárdos felhasználói létszám elérése.

Ennek ellenére a hirdetőket még nem sikerült igazából megtéríteni. Vannak sikeres kampányok és úttörő hirdetők, de a legtöbb esetben a reklámipar nem hisz eléggé a közösségi hálózatok erejében, sőt egy-egy kutatás, például az IDC egy tavalyi jelentése azt állítja, hogy a közösségi hálózatokon elhelyezett hirdetések hatékonysága alulmúlja az egyéb médiumokban megjelenő reklámok teljesítményét.

Egyébként a Facebook nem bővítette csapatát olyan mértékben, mint az több esetben megtörtént az üstökösként berobbanó startupokkal. A Google például 2005-ig évente megduplázta személyzetét miután a kereső publikussá vált.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról