Szerző: Bodnár Ádám

2009. augusztus 24. 10:27:00

Negyedével csökkent a nyomtatópiac az első félévben

Közel negyedével zuhant a nyomtatópiac az első félévben. A Gartner szerint egyre nagyobb az érdeklődés a nyomtatási költségek csökkentését szolgáló szoftverek és szolgáltatások iránt.

A recesszió hatására jelentősen visszaesett az Európát, a Közel-Keletet és Afrikát tartalmazó EMEA régió nyomtatópiac az első negyedévben - olvasható a Gartner jelentésében. Közel negyedével kevesebb nyomtató, másoló és multifunkciós berendezés fogyott mint 2008 első felében.

A válság miatti bizonytalanság és a hitelforrások elapadása miatt a fogyasztók és a vállalatok is látványosan kevesebb nyomtatót vásárolnak. \"A szűkösebb büdzsék miatt a vállalatok nem tudnak új berendezésekre költeni és a meglevőeket használják tovább... [...] Ugyanakkor a hardvereladások csökkenése mellett egyre nagyobb a költségek csökkentését és jobb kézbentartását lehetővé tevő menedzsment-szoftverek és szolgáltatások iránti igény\" - mondta a Gartner elemzője, Tosh Prabhakar. 2009 első felében a régióban 18 millió nyomtató, másoló és multifunkciós készülék kelt el, 24,4 százalékkal kevesebb mint egy éve.

A gyártók közül az éllovas HP bukta a legnagyobbat, hardvereladásai közel harmadával estek vissza. A cég az első félév során 7,3 millió berendezést szállított le, ami 40,5 százalékos piacrész megszerzéséhez volt elég. Egy éve a vállalat 44,6 százalékos részesedéssel rendelkezett. A második helyezett Canon 2,9 millió nyomtató, másolót és multifunkcióst adott el, 25,8 százalékkal kevesebbet mint tavaly, részesedése ezzel 16,4 százalékról 16,1 százalékra esett. A harmadik helyezett Epson 2,5 millió készülék eladásával 14,4 százalékos részesedést szerzett, ez némi növekedés a tavalyi 13 százalékhoz képest.

A gyártók rangsorában a negyedik helyet a Brother szerezte meg, eladásai 8,4 százalékkal 1,4 millió darabra csökkentek, részesedése ezzel 6,3 százalékról 7,6-ra nőtt. A legjobban a Samsung szerepelt a nyomtatópiac meghódítására törő dél-koreai cég 1,3 millió készüléket adott el az első félévben, ami csak 6,2 százalékos visszaesés tavalyhoz képest. A Samsung részesedése ezzel 6-ról 7,4 százalékra nőtt, megközelítve a Brothert.

A Gartner szerint a második félévben sem várható jelentős javulás, a pesszimista jóslat szerint akár az eladások 30 százalékos visszaesése sem kizárt. Az elemzőcég szerint a gyártók egyre inkább fel fogják ismerni, hogy a vállalatok körében mekkora igény van a nyomtatási költségek kontrollját és csökkentését megkönnyítő szoftverekre és szolgáltatásokra és egyre több ilyennel rukkolnak majd elő.

a címlapról

Hirdetés

Mi történik egy mobilappal a születése után?

2020. február 27. 12:17

Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy ingyenes appmenedzsment meetuppal és egy 30 órás képzéssel. A store-ban való megjelenés az igazi munka kezdete: mérés, mérés, mérés, adat, felhasználói visszajelzések kezelése, ASO, monetizálás, marketing... és így tovább.