Szerző: Bodnár Ádám

2009. augusztus 17. 14:33

Nyereséges Sony Ericssont akar az új vezető

Távozik a Sony Ericsson éléről Hideki \"Dick\" Komiyama, aki hamarosan nyugdíjba megy, a helyét Bert Nordberg veszi át, aki az Ericsson Szilícium-völgyben található részlegét vezette eddig. Az új vezér célja a nyereségesség mellett a piaci részesedés növelése.

Komiyama két éve, 2007 szeptemberében állt a japán-svéd vegyesvállalat élére, irányítása alatt nagyszabású átszervezés kezdőtött, amely még mindig nem zárult le. \"Itt az ideje átadni a vállalat vezetését valaki másnak, aki befejezi az átalakítást és a Sony Ericssont fejlődésének következő szakaszába vezeti\" - mondta távozása kapcsán a mobilgyártó leköszönő vezére, aki idén tölti be 67. évét.

Túl a csúcson?

A 2001-ben alakult Sony Ericsson számára az elmúlt néhány év a vártnál jóval rosszabbul sikerült. A cég a 2005-ben piacra dobott Walkman és az azokat követő Cyber-shot mobilokkal nagy piaci sikert aratott, ezt azonban nem tudta megismételni. 2007-ben a vállalat masszív nyereséget ért el és a piaci versenyben megközelítette az akkor már leszállóágban levő Motorolát, azonban 2008 valóságos katasztrófa volt a cég számára, amelyre az év végén lesújtó válság is ráerősített. Az év közepére elfogyott a Walkmanek és Cyber-shotok lendülete, a többi gyártó kínálatában is megjelentek a zenelejátszásra és fényképezésre kihegyezett mobilok, a Sony Ericsson pedig nem tudott újra nagyot dobni.

2008 második negyedévében épp csak nyereséges tudott lenni a cég és erre reagálva nagyszabású költségcsökkentést és elbocsátásokat jelentett be: minden ötödik dolgozóját lapátra tette a cég. Ezt később egy újabb elbocsátási hullám követte, egy éven belül 4 ezer alkalmazott leépítéséről döntött a cég. A Sony Ericsson 2008 első negyedéve óta folyamatosan cash-flow negatív, vagyis készpénzt veszít, de az Ericsson már jelezte, hajlandó tőkeinjekciót nyújtani, amennyiben szükségessé válik.

A cél: nyereség és piacrész

Noha a recesszió a mobilpiac enyhe visszaesését hozta magával, ez nem lehet a magyarázata annak, hogy a Sony Ericsson a legutóbbi, júniusban zárult negyedévben miért adott el 43 százalékkal kevesebb készüléket mint egy évvel korábban. A készülékek átlagos eladási ára a többi gyártónál jóval magasabb, azonban hiába a prémium imidzs, ha hiányzik a költségek terítéséhez szükséges méretgazdaságosság, illetve nincsenek átütő sikermodellek sem, amelyek ráirányítanák a figyelmet a cégre.

A kormányrudat átvevő Nordberg legfontosabb célkitűzésének azt tarja, hogy újra nyereségessé tegye a Sony Ericssont és egyúttal növelje piaci részesedését, amely a legutóbbi negyedévben még az 5 százalékot sem érte el a Gartner adatai szerint. A vezér egyúttal hangsúlyozta, a szervezeti átalakulás mellett a termékportfólióra is nagy figyelmet kíván fordítani. \"Ebben az iparban bombasikerekre van szükség\" - mondta Nordberg, aki október 15-én veszi át a Sony Ericsson irányítását.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról