Szerző: Koi Tamás

2009. augusztus 11. 15:59

Több mint egymillióan regisztráltak a Nokia e-mail szolgáltatására

A létrehozása alatt eltelt körülbelül fél év alatt több mint egymillió e-mail postafiókot aktiváltak a Nokia saját fejlesztésű levelezőrendszerében, az Ovi Mailben. A mobiltelefonokról és számítógépekről egyaránt elérhető rendszer a finn gyártó szerint elsősorban a fejlődő országokban népszerű.

A Nokia 2008. decemberétől kínál levelezőszolgáltatást az Ovi portfóliójában. Az eredetileg fájlmegosztásra, kapcsolatkezelésre létrehozott rendszer ma már online térképszolgáltatásként és alkalmazás-piactérként is üzemel, melyre a felhasználók egypontos bejelentkezéssel (single sign-on) léphetnek be, azaz egy felhasználói névvel és jelszóval elérhetik az összes szolgáltatást -- akárcsak a Google esetében.

Az egyszerűen használható, 1 gigabájt online tárhelyet kínáló Ovi Mail-t elsősorban azért hozta létre a finn gyártó, hogy azok a fejlődő országokban élő mobilhasználók is tudjanak levelezni, akik PC-vel nem, csak telefonnal rendelkeznek. A statisztikák mára azt mutatják, hogy a legtöbb felhasználó ezekből az országokból használja az Ovi Mailt: a top 5-ös listában India, Indonézia, Mexikó, Oroszország és Dél-Amerika szerepel.

A mára közel 200 országban elérhető, 20 nyelvet (a magyart nem) támogató Ovi Mail az Ovi szolgáltatásokhoz hasonlóan ingyenesen használható, a felhasználó a párlépcsős regisztrációs folyamat után a felhasználónév@ovi.com e-mail címet kapja. A spamszűrővel is ellátott rendszer a legtöbb Nokia mobiltelefonról elérhető és létrehozható (az egymillióból 650 ezer postafiókot mobilról aktiváltak), az újabb symbianes okostelefonok a Nokia saját e-mail kliensén (Nokia Messaging) keresztül is el tudják érni a szolgáltatást.

A kraftie a HWSW IT-karrierrel foglalkozó, immár sok tízezer IT szakembert mozgató meetup- és podcast-sorozata. Mostantól pedig már egy hírlevél is! Iratkozz fel Te is, ha szeretnél heti egyszer egy rövid, de értékes karrierfókuszú tartalmat kapni.

a címlapról