Szerző: Bizó Dániel

2009. július 17. 11:08:00

Elérte a csúcsot a Google?

Erőteljes produkciót mutatott fel a Google, ám az amerikai és európai gazdaság megtépázott állapota rányomja bélyegét a cég mutatóira. A vállalat továbbra is tartja magát, és fokozni tudja nyereségességét, de növekedése lefékeződött, ahogyan hirdetői kevesebbet költenek, miközben a látogatók vásárlási, és így kattintási hajlandósága is megkopott.

A Google forgalma 5,5 milliárd dollárt tett ki a második naptári negyedévben, ami 2,9 százalékkal múlja felül az egy évvel korábbit, és lényegében megegyezik az előző negyedévessel, miután az év első három hónapjában véget ért a vállalat folyamatos szekvenciális növekedése. Változatlan devizaárfolyamok mellett a forgalom elérte volna a 6 milliárd dollárt, ami 18 százalékos növekedésnek felelt volna meg. Mindez azt jelzi, hogy a vállalat élete elérte azt a fázist, melyben a  teljesítményét már a kiépült ügyfélkör magatartása határozza meg, nem pedig az újabb és újabb ügyfelek megszerzésének sebessége.

Úgy tűnik, a Google kimerítette a piacon könnyen elérhető lehetőségeket, ami az elmúlt 5 évben mutatott bődületes növekedési ütemét tekintve nem csoda: tőzsdei bevezetését megelőzően, 2003-ban 961 millió dolláros forgalmat mutatott fel a vállalat, 2008-ban, mindössze öt évvel később ennek több mint 22-szeresét érte el, de ha még egy évet visszamegyünk, hatéves távon már közel 50-szeres a különbség -- az 1998-ban két egyetemista által alapított Google tényleg robbanásszerűen nőtt.

A Google bevételeit meghatározó AdWords rendszer által kiszolgált hirdetések átlagos ára 13 százalékkal esett vissza az egy évvel korábbihoz képest, miközben a hirdetésekre érkező fizetett átkattintások száma 15 százalékkal múlta felül az egy évvel korábbit, ugyanakkor 2 százalékkal csökkent az év első három hónapjához képest. A vállalat reményei szerint hamarosan nyereségessé válik a YouTube működése is, mondta el a konferenciahíváson a cég pénzügyi vezetője, Patrick Pichette. A cég árbevételeinek 53 százaléka külföldről származik, ami egy százalékpontos növekedés.

A vállalat a nehéz körülmények ellenére 1,48 milliárd dolláros rekordnyereséget könyvelt el, ami 19 százalékos javulás, miután növelte költséghatékonyságát, és szervezeti kiadásait például 100 millió dollárral szorította le egyetlen év alatt, és közel 400 emberrel kevesebbet foglalkoztat, mint három hónappal ezelőtt, de sikerült megtakarítania például adatközpontjainak üzemeltetésén is. A cég működése ugyanakkor némileg kevesebb, 1,61 milliárd dollár készpénzt termelt, igaz, likvid állománya azonban így is 19,3 milliárd dollárra duzzadt -- ez a cég 16 havi teljes működési költségének felel meg, miközben a cégnek nincsenek adósságai.

a címlapról

Hirdetés

Python everywhere!

2020. február 23. 12:48

Gyere Pythonozni a HWSW rendezvényeire! Megmutatjuk, hogy a Python nem csak a fejlesztők nyelve, hiszen egyszerűsége miatt előszeretettel használják az üzemeltetők és DevOps szakemberek, tesztelők, illetve az adattudósok is, és elfut szinte bárhol, a mikrovezérlőktől egészen a böngészőkig.