Szerző: Bodnár Ádám

2009. július 13. 10:56

Az Ericsson üzemelteti a Sprint Nextel hálózatát

Hét évre szóló, 5 milliárd dollár értékű megállapodást kötött a harmadik legnagyobb amerikai mobilszolgáltatóval, a Sprint Nextellel az Ericsson, amelynek értelmében átvállalja a mobilhálózat teljes karbantartását és üzemeltetését. A hálózatüzemeltetés kiszervezésével a Sprint Nextel olyan tevékenységekre koncentrálhat mint a termék- és szolgáltatásfejlesztés, marketing, illetve az ügyfélkapcsolat.

A Sprint Nextel 2005-ben jött létre két mobilszolgáltató, a Sprint és a Nextel 35 milliárd dolláros összeolvadásából. A házasságból egy 49 millió ügyfelet kiszolgáló társaság jött létre, amely a harmadik_legnagyobb mobilszolgáltató az USA-ban. A Sprint Nextel az Egyesült Államok legnagyobb vezeték nélküli szélessávú hálózatát működteti, mégpedig valószínűleg igen drágán, ugyanis lényegében két eltérő hálózatról van szó, egyik a Sprint, másik a Nextel öröksége. A hálózatüzemetetés kiszervezése révén a Sprint Nextel pénzt takaríthat meg -- bár Steve Elfman, a  vállalat hálózatért felelős vezetője nem tudott konkrét számokkal szolgálni.

Az Ericssonnal kötött 5 milliárd dolláros megállapodás értelmében a hálózati berendezések továbbra is a Sprint Nextel tulajdonában maradnak, a cég dönt a fejlesztési stratégiáról, technológiai irányvonalakról, illetve az ügyfelek technikai támogatását is ellátja, azonban a hálózati berendezések üzemeltetését, karbantartását már az Ericsson végzi. Az ügylet keretében mintegy 6 ezer Sprint Nextel-alkalmazott az Ericssonhoz kerül át.

A mobilszolgáltatók között világszerte elkeseredett harc dúl az ügyfelekért. Ahogy a piacok telítõdnek és nemigen lehet már új előfizetőket találni, kulcsfontosságúvá vált a meglevőek megtartása, amit elsősorban jobb termékekkel, jobb szolgáltatásokkal és jobb ügyfélkapcsolattal lehet elérni. A Sprint Nextel számára ez jelenti az egyik legnagyobb problémát, ügyfelei között kimagasló a lemorzsolódás. A hálózatüzemeltetés kiszervezése alighanem az egyik legfontosabb trend lesz a közeljövőben a mobilpiacon, ahogy a szolgáltatók megpróbálnak az ügyfélmegtartásra koncentrálni és egyben csökkenteni a kiadásaikat, emellett az üzemeltetõk jobb szolgáltatásminõséget is vállalnak.

Az Ericsson világszerte mintegy 80 vezetékes és mobilhálózat üzemeltetését végzi, amelyek több mint 275 millió ügyfelet szolgálnak ki. Magyarországon a vállalat korábban a Pannon hálózatának üzemeltetését és karbantartását végezte, ez a szerződés azonban 2008 végén lejárt.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról