Szerző: Koi Tamás

2009. június 11. 11:05:00

A frissítési-előfizetések automatikus megújulása miatt büntettek két szoftvercéget

Összesen 750 ezer dollárnyi büntetést fizet ki a New York-i főügyész hivatalának a Symantec és a McAfee annak a vizsgálati folyamatnak az eredményeként, mely a két cég ismert antivírus-programjainak adatbázis-frissítési gyakorlata kapcsán indult.

A főügyészi hivatal álláspontja szerint a két cég elmulasztotta megfelelően figyelmeztetni a szoftverfelhasználókat arról, hogy a víruskereső és internetbiztonsági szoftverek által igényelt, többnyire egy évre szóló előfizetéses frissítés lejárta után automatikusan meghosszabbodik, az ezért cserébe kért összeget pedig kiszámlázzák. A hivatal ezzel együtt azt is kifogásolta, hogy az előfizetések meghosszabbításáról nem nyújtottak megfelelő tájékoztatást a cégek, azaz hiányos információkat adtak vagy a szerződés apróbetűs részeibe csempészték a feltételeket.

A Symantec és a McAfee az ügy lezárása és a nagyobb büntetés elkerülése érdekében vállalta, hogy a jövőben az automatikus frissítési program minden részletéről tájékoztatja a fogyasztókat, ezzel együtt új lehetőséget ad arra, hogy a felhasználók még az előfizetés automatikus megújítása előtt lemondják a frissítést. A cégek a továbbiakban e-mailben értesítik a felhasználókat az előfizetés lejárta előtt és után, valamint 60 napos pénzvisszafizetési garanciát nyújtanak abban az esetben, ha az ügyfél az automatikus frissítés kifizetése után meggondolja magát.

A két cég közül a Symantec állítása szerint évek óta igyekszik megfelelő módszert kialakítani az adatbázis-frissítések előfizetésének kezelésére. A McAfee egyelőre annyit közölt a helyi sajtóval, hogy a cég mindenben együttműködik a főügyészi hivatallal.

a címlapról

Hirdetés

Mi történik egy mobilappal a születése után?

2020. február 25. 17:37

Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy ingyenes appmenedzsment meetuppal és egy 30 órás képzéssel. A store-ban való megjelenés az igazi munka kezdete: mérés, mérés, mérés, adat, felhasználói visszajelzések kezelése, ASO, monetizálás, marketing... és így tovább.