Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

2002 óta először csökkent az amerikai online reklámpiac

Bodnár Ádám, 2009. június 08. 09:39
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

Visszaesett az amerikai online hirdetési piac az első negyedévben, 2002 óta most először először fordult elő, hogy az internetes reklámok forgalma csökkent, az ok egyértelműen a recesszióval magyarázható.

Az amerikai online reklámpiac 5,5 milliárd dollárra rúgott az első negyedévben, ami 5 százalékkal alacsonyabb a 2008-as adatnál és közel 10 százalékos visszaesés a tavalyi negyedik negyedévhez képest -- derül ki az Interactive Advertising Bureau (IAB) megbízásából a PricewaterhouseCoopers által elkészített jelentésből. Az IAB szerint ugyanakkor az internet egyre fontosabb szerepet játszik a fogyasztók elérésében és továbbra is növekedő szeletet hasít ki magának a teljes reklámpiacból.

Tavaly a teljes amerikai hirdetési piac 4,1 százalékkal csökkent, az online reklámok forgalma eközben 4,6 százalékkal nőtt: az internet egyike volt azon kevés médiumnak, amely bővülő forgalmat tudott felmutatni. A negyedik negyedévben az amerikai reklámpiac 9,2 százalékkal esett, az internetes költések ennek ellenére 7 százalékkal nőttek -- derül ki a TNS Media Intelligence adataiból. A szegmens növekedését jól mutatja, hogy 2002-ben az egész éves költés 6 milliárd dollár volt az USA-ban, ezt most még egy gyenge negyedévben is sikerült majdnem elérni.

Piaci szakértők általánosságban arra számítottak, hogy az online hirdetések védettek lesznek a válsággal szemben, ahogy a hirdetők a tévé és a nyomtatott sajtó helyett az internet felé fordulnak, azonban nagy meglepetésre ez a teória megdőlt. Az online display (banner) hirdetések forgalma erősen csökkent, a keresőhirdetések azonban jól tartották magukat, ahogy hirdetők a brand kampányok felöl a közvetlen vásárlást hozó reklámok felé fordultak.

Piaci várakozások szerint ahogy a gazdaság a második félévre magára talál, az online hirdetési forgalom is újra növekedésnek indul. Karsten Weide, az IDC elemzője szerint az amerikai internetes hirdetési piac helyzete a második negyedévben még az elsőnél is rosszabb lehet, s csak az év későbbi részé van remény a javulásra. Az IDC legutolsó márciusi elemzései szerint a 2009-re kétszámjegyű százalékos növekedést jósló előrejelzések túlságosan is optimisták voltak, sőt a10 százalékos bővülés is optimista forgatókönyvnek számít.