Szerző: Dojcsák Dániel

2009. június 03. 14:30:00

A nappaliban támad a YouTube XL

Az online tartalomszolgáltatás egyre jobban igyekszik kiszabadulni a PC által jelentett ketrecéből. A YouTube XL bejelentése is egy lépés ebbe az irányba, az opcionálisan választható kezelőfelület kifejezetten televízió képernyőkre optimalizált.

A YouTube XL valójában nem egy új funkciója a népszerű videomegosztónak, mindössze arról van szó, hogy a felületet átszabták olyan formán, hogy az ne csak monitoron, közelről, hanem televízió-képernyőn keresztül is könnyen olvasható, értelmezhető és egyszerűen kezelhető legyen.

Emellett fontos, hogy különböző felbontásokon és képarányokon is helyesen jelenjen meg az oldal. A stíluslapok használatával a gombok és a tartalom minden esetben illeszkedik a lehetőségekhez, így bármilyen környezetben ez lehet az alapértelmezett \"web-to-TV\" megoldása a YouTube-nak. A gombok nagyok, egyszerű elrendezésűek, s ugyan a legtöbb funkció elérhető csakúgy, mint a normál felületen, mégis átlátható maradt az egész a függőleges menüsor és a pörgethető lista révén. A tévés felhasználáshoz szükségtelen közösségi funkciók, az ajánlók és a kommentárok viszont kikerültek az XL-ből.

A januárban bemutatott YouTube TV beta továbbfejlesztéseként létrejövő felületen ugyan elméletileg minden videó elérhető, de egyes professzionális tartalmak jogi problémák miatt mégsem jelenhetnek meg. Egy keresés után  a megjelenő találati listát azonnal összefüggő műsorrá lehet varázsolni a folyamatos lejátszás gombbal, ami a találati lista elemeit egymás után fűzve gyakorlatilag egy egyedi tévécsatornát indít a nézőnek. Emellett persze a már korábban összeállított, szerkesztett lejátszási listák is elérhetőek.

Az információk szerint a YouTube partner lenne abban is, hogy a készülékgyártók saját igényeihez mérten egyedi alkalmazásokat is fejlesszen. Az internetre kapcsolható televíziókészülékek terjedése még épphogy elkezdődött, a jelenlétük még inkább csak érdekesség. A készülékgyártók amennyiben szélesebb palettán teszik elérhetővé a netes kapcsolódást és megjelenítést, illetve ha a tartalomszolgáltatók a YouTube-hoz hasonlóan gyorsan reagálnak erre a lehetőségre, akkor ez akár 1-2 éven belül húzó funkcióvá nőheti ki magát.

a címlapról

Hirdetés

Mi történik egy mobilappal a születése után?

2020. február 29. 14:31

Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy 10 alkalmas, 30 órás online képzéssel. A store-ban való megjelenés az igazi munka kezdete: mérés, mérés, mérés, adat, felhasználói visszajelzések kezelése, ASO, monetizálás, marketing... és így tovább.