Szerző: Bodnár Ádám

2009. május 28. 14:44

Van az az összeg, amiért eladná keresési üzletágát a Yahoo!

Carol Bartz, a Yahoo! januárban kinevezett vezére megfelelő ajánlat esetén eladná cége webkeresési tevékenységét a Microsoftnak.

A Wall Street Journal által támogatott All Things Digital konferencián beszélve tegnap Carol Bartz világossá tette, ha a Microsoft \"egy rakomány pénzt\" fizetne, semmi nem állna útjába egy üzlet megkötésének. Noha nagy általánosságban kijelenthető, hogy a mai világban megfelelő áron minden eladó, de Bartz szavai mindenképpen jelzésértékűek lehetnek. 

Ketten a Google ellen

Amint arról a HWSW is beszámolt, a Microsoft tavaly januárban egy 44 milliárd dolláros felvásárlási ajánlatot tett a Yahoo! papírjaira, azonban több hónapig tartó huzavona után az ügylet végül nem jött létre. Később Steve Ballmer, a Microsoft vezére kijelentette, hajlandó lenne a Yahoo! webkeresési üzletágát külön is megvásárolni, vagy stratégiai együttműködést kötni annak érdekében, hogy felvehesse a versenyt a keresőpiacon fénysebességgel távolodó Google ellen.

A comScore áprilisi adatai szerint a Google több mint 64 százalékos részesedéssel uralta az amerikai keresőpiacot, a második helyen álló Yahoo! már csak 20,4 százalékos, a Microsoft pedig alig több mint 8 százalékos szeletet tudhatott magáénak. Áprilisban Carol Bartz találkozott és lehetséges együttműködésről tárgyalt Steve Ballmerrel azt kutatva, hogyan tudnák erőiket a legeredményesebben egyesíteni a Google-lel szembeni küzdelemben, anélkül, hogy feldarabolnák a Yahoo!-t, vagy a céget teljes egészében bekebelezné a Microsoft.

Bennfentesek szerint a legvalószínűbb forgatókönyv, hogy a Microsoft a két cég keresési hirdetéseit vinné, míg a Yahoo! a grafikus reklámokkal törődne. A cégek gyakorlatilag kölcsönös outsourcingot, kiszervezést hajtanának végre, és szolgáltatásként vennék igénybe az átadott tevékenységet. A két vállalat tevékenységének kombinációja ráadásul a költséghatékonyságot is növelheti, ha az esetleges megegyezés által lefedett területeken megszüntetik a felesleges duplikációkat, valamint jobban fókuszálják a tevékenységeket -- erre mind a veszteséges online tevékenységet üzemeltető Microsoftnak, mint a gyenge készpénztermelő képességű Yahoo!-nak nagy szüksége lenne.

Új szelek fújnak

A Yahoo!-t érzékenyen érinti, hogy forgalmának jelentős része a display hirdetésekből származik, ez a piac azonban távolról sem nő olyan ütemben mint rég, a hirdetők egyre inkább keresik az olyan alternatívákat mint a szöveges hirdetések vagy éppen a keresések. A Yahoo! az idei első negyedéves forgalma 2008 azonos időszakához képest 13 százalékkal 1,58 milliárd dollárra csökkent, a vállalat emellett mindössze 118 millió dollár nettó profitot tudott kipréselni magából és 5 százalékos létszámcsökkentésről döntött. 

Bartz emellett megemlítette, vállalata nyitott közösségi oldalak és webes videós szolgáltatások akvizíciójára, ezeken a területeken ugyanis egyre több a hirdetés, főképp a videoreklámok keresettek az utóbbi időben. A vezérigazgató azt is elmondta, a 2008 végén és 2009 elején bejelentett és már végrehajtott leépítések után nem kell további elbocsátásokra számítani.

Csatlakozz partnerprogramunkhoz, mi pedig ajánlunk ügyfeleinknek, ezenkívül egyedi kedvezményeket is adunk webhosting csomagjainkra. Próbáld ki ingyenesen az Aruba Cloud-ot, most 40 ezer forint értékű vouchert adunk!

a címlapról