:

Szerző: Bodnár Ádám

2009. május 28. 14:44

Van az az összeg, amiért eladná keresési üzletágát a Yahoo!

Carol Bartz, a Yahoo! januárban kinevezett vezére megfelelő ajánlat esetén eladná cége webkeresési tevékenységét a Microsoftnak.

A Wall Street Journal által támogatott All Things Digital konferencián beszélve tegnap Carol Bartz világossá tette, ha a Microsoft \"egy rakomány pénzt\" fizetne, semmi nem állna útjába egy üzlet megkötésének. Noha nagy általánosságban kijelenthető, hogy a mai világban megfelelő áron minden eladó, de Bartz szavai mindenképpen jelzésértékűek lehetnek. 

Ketten a Google ellen

Amint arról a HWSW is beszámolt, a Microsoft tavaly januárban egy 44 milliárd dolláros felvásárlási ajánlatot tett a Yahoo! papírjaira, azonban több hónapig tartó huzavona után az ügylet végül nem jött létre. Később Steve Ballmer, a Microsoft vezére kijelentette, hajlandó lenne a Yahoo! webkeresési üzletágát külön is megvásárolni, vagy stratégiai együttműködést kötni annak érdekében, hogy felvehesse a versenyt a keresőpiacon fénysebességgel távolodó Google ellen.

A comScore áprilisi adatai szerint a Google több mint 64 százalékos részesedéssel uralta az amerikai keresőpiacot, a második helyen álló Yahoo! már csak 20,4 százalékos, a Microsoft pedig alig több mint 8 százalékos szeletet tudhatott magáénak. Áprilisban Carol Bartz találkozott és lehetséges együttműködésről tárgyalt Steve Ballmerrel azt kutatva, hogyan tudnák erőiket a legeredményesebben egyesíteni a Google-lel szembeni küzdelemben, anélkül, hogy feldarabolnák a Yahoo!-t, vagy a céget teljes egészében bekebelezné a Microsoft.

Bennfentesek szerint a legvalószínűbb forgatókönyv, hogy a Microsoft a két cég keresési hirdetéseit vinné, míg a Yahoo! a grafikus reklámokkal törődne. A cégek gyakorlatilag kölcsönös outsourcingot, kiszervezést hajtanának végre, és szolgáltatásként vennék igénybe az átadott tevékenységet. A két vállalat tevékenységének kombinációja ráadásul a költséghatékonyságot is növelheti, ha az esetleges megegyezés által lefedett területeken megszüntetik a felesleges duplikációkat, valamint jobban fókuszálják a tevékenységeket -- erre mind a veszteséges online tevékenységet üzemeltető Microsoftnak, mint a gyenge készpénztermelő képességű Yahoo!-nak nagy szüksége lenne.

Új szelek fújnak

A Yahoo!-t érzékenyen érinti, hogy forgalmának jelentős része a display hirdetésekből származik, ez a piac azonban távolról sem nő olyan ütemben mint rég, a hirdetők egyre inkább keresik az olyan alternatívákat mint a szöveges hirdetések vagy éppen a keresések. A Yahoo! az idei első negyedéves forgalma 2008 azonos időszakához képest 13 százalékkal 1,58 milliárd dollárra csökkent, a vállalat emellett mindössze 118 millió dollár nettó profitot tudott kipréselni magából és 5 százalékos létszámcsökkentésről döntött. 

Bartz emellett megemlítette, vállalata nyitott közösségi oldalak és webes videós szolgáltatások akvizíciójára, ezeken a területeken ugyanis egyre több a hirdetés, főképp a videoreklámok keresettek az utóbbi időben. A vezérigazgató azt is elmondta, a 2008 végén és 2009 elején bejelentett és már végrehajtott leépítések után nem kell további elbocsátásokra számítani.

Milyen technológiai és munkaerőpiaci hatások érhetik a backendes szakmát? Május 8-án végre elindul az idei kraftie! meetup-sorozat is (helyszíni vagy online részvétellel).

a címlapról

Hirdetés

Security témákkal folyatódik az AWS hazai online meetup-sorozata!

2024. április 25. 17:45

A sorozat május 28-i, harmadik állomásán az AWS-ben biztonsági megoldásait vesszük nagyító alá. Átnézzük a teljes AWS security portfóliót a konténerbiztonságtól a gépi tanulásos alkalmazások védelmén át, egészen az incidenskezelésig.