Szerző: Bodnár Ádám

2009. május 25. 14:04:00

Válság idején szárnyal a SalesForce.com

A recesszió ellenére, vagy talán éppen azért minden eddiginél jobb eredményeket ért el az első negyedévben a Salesforce.com, a szoftver mint szolgáltatás (Software as a Service, SaaS) modell egyik úttörője. Az online ügyfélkapcsolati megoldást nyújtó cégforgalma éves szinten 23 százalékkal nőtt annak köszönhetően, hogy rekordszámú új ügyfelet szerzett.

HIRDETÉS

Több mint 304 millió dolláros bevétellel zárt az első negyedévet a Salesforce.com, nyeresége közel duplájára, 18,4 millió dollárra emelkedett. Az egy részvényre jutó 15 centes profit messze felülmúlta az elemzők 11 centes előrejelzését. A vállalat 3900-nál is több új ügyfelet szerzett az időszakban, ahogy egyre többek számára vált vonzóvá a havi előfizetési díjért cserébe igénybe vehető online ügyfélkapcsolati megoldás. A negyedév végén a Salesforce.com-nak 59 ezer ügyfele volt.

Az iparban általános nézet, hogy a Software as a Service modell azért vonzó a vállalatok számára, mert ilyenkor nem kell saját infrastruktúrát felépíteni és üzemeltetni, ezáltal jelentős költség takarítható meg. Ez azonban csak részben igaz, az első pár évben valóban olcsóbb lehet, azonban például öt évre vetítve a hagyományos megközelítés már kedvezőbb birtoklási összköltséget adhat ki, ahogy az infrastruktúra amortizálódik -- figyelmeztet a Gartner.

A SaaS egyik legfontosabb vonzereje hogy nem igényel kezdeti befektetést, ez is magyarázhatja a Salesforce rendkívüli sikerét ezekben a nehéz időkben -- kérdés, hogy hosszú távon is kitart-e a lendület. A piaci szakértők közül sokan azt várták, a válság miatti elbocsátások és csökkenő büdzsék miatt lanyulni fog a Salesforce.com megoldásai iránti kereslet, azonban a cég eredményei megcáfolták a kétkedőket. A vállalat azonban nem csak jó hírekkel szolgált, kénytelen volt csökkenteni éves bevételi tervét, a korábbi 1,3 milliárd helyett már csak 1,25-1,27 milliárdos forgalmat várnak a vezetők.

a címlapról