Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

Idénre ígéri az első fizetős szolgáltatásokat a Twitter

Dojcsák Dániel, 2009. május 19. 11:56
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

A népszerű mikro-blogging szolgáltatáshoz új, üzleti kommunikációt segítő eszközöket és szolgáltatásokat mutatnak be év végéig -- nyilatkozta tegnap a Twitter társalapítója, Biz Stone.

Két év alatt világhír

A két éve működő Twitter szolgáltatás az elmúlt időszakban milliókat vonzott magához a 140 karakteres online üzenetküldés segítségével, s mostanra a comScore adatai szerint a 19 milliót is meghaladja a szolgáltatás főoldalának havi egyedi látogatószáma. Főként az Egyesült Államokban és az Egyesült Királyságban mutatott robbanásszerű növekedést a Twitter felhasználók száma, illetve az azon keresztüli kommunikáció jelentősége, de más országokban is egyre többen hódolnak a gyors, hirtelen gondolat-publikálás szenvedélyének.

"Megvizsgáljuk, hogy kik és mire használják a Twittert, illetve, hogy van-e olyan kereskedelmi felhasználás, ami igazán számít" -- mondta Biz Stone a Reuters Global Technology Summit rendezvény résztvevőinek. Az elmúlt hónapokban a növekedés kiugró volt, csak áprilisban a Twitter.com látogatóinak száma 83 százalékkal emelkedett.

A Web 2.0 átka

A népszerűség viszont egyelőre nem hozta magával a profitabilitást. A Twitter jó ideje szenved a tipikus web 2.0 betegségtől, miszerint az ingyenesként indított szolgáltatás hirtelen népszerűvé válik, de a felhasználók érzékenyen reagálnának bármilyen díj vagy akár hirdetési felület bevezetésére. Stone szerint épp ezért azt kellett megvizsgálniuk, hogy miként használják az emberek a szolgáltatást, s hova fér bele bármilyen kereskedelmi modell.

Miután ezek a felmérések megtörténnek, a Twitter maga készíti el a mikro-blog szolgáltatás felé helyezhető eszközöket és szolgáltatásokat, melyek egyértelműen a vállalatokat célozzák majd, a felhasználók számára továbbra is ingyenes lehet a szolgáltatás. A felhasználók az üzleti modell szerint azzal fizetnének, hogy a kommunikációjuk nyilvános, illetve a kereskedelmi cégek közvetlenül is elérhetik őket. Az értéket az adja majd ebben az elérésben, hogy a felhasználó önként és tudatosan kezd el követni egy felhasználót, így a hirdetésnek, PR-nek minősülő tartalmak közül is a számára valóban relevánsak jutnak el hozzá, a meddőszórás elhanyagolható a többi médiumhoz képest.

Stone előzetes elmondásai alapján az általuk biztosított eszközök "egyszerű dolgok" lesznek, például szimpla analitikai kiegészítők, vagy egyedi kommunikációs megoldások. A Twitter felméri az igényeket, a cégek pedig akár saját szolgáltatásokat is indíthat majd, ha fizet érte.

Facebook
Adatvédelmi okokból az adott hír megosztása előtt mindig aktiválnod kell a gombot! Ezzel a megoldással harmadik fél nem tudja nyomon követni a tevékenységedet a HWSW-n, ez pedig közös érdekünk.