Szerző: Bizó Dániel

2009. május 18. 16:03

Több mint 100 millió 3G-előfizetőt számlál Japán

Átlépte a 100 milliós határt a japán 3G-felhasználók száma, adta hírül a japán telekommunikációs szövetség. Az országban már több mint egy éve nem forgalmaznak 2G-s mobilkészüléket. Néhány év múlva leállítják a 2G-t.

A japán Telecommunications Carriers Association (TCA) áprilisi adatai alapján 99,6 millió 3G-s felhasználó volt megtalálható az országban, míg az összes mobil ügyfél száma 107,8 milliót tett ki. Ez alapján májussal Japán átlépte a 100 millió 3G felhasználó lélektani küszöbét. Ezzel bár Japán nem az első a világon, az Egyesült Államok már két éve maga mögött hagyta ezt a számot, az összevetés a több mint 300 milliós lakosú országgal nem fair, Japán 127 millió lakossal rendelkezik.

A japán 3G-penetráció az összes mobilelőfizetőre vetítve meghaladta a 92 százalékot, a teljes lakosságra vetítve pedig a 78 százalékot. Az országban tavaly év eleje óta nem forgalmaznak új 2G-s készülékeket, 2008 januárjában egyetlen egy ilyen mobiltelefon eladásáról sem tudott a japán Elektronikai és Információs Technológiai Ipari Szövetség. A 3G-s készülékek aránya már tavaly elérte a 90 százalékot, ráadásul ezt a képességet ki is használják az ügyfelek: idén áprilisban több mint 91 millió mobiltelefonos mobilinternet-előfizetést számláltak az ország szolgáltatói, ami az összes mobilelőfizetésre vetítve 85 százalék.

Ezzel Japán Dél-Korea mögött a második ország a világon, ahol lényegében befejeződött az átállás 3G-re, és néhány éven belül akár teljesen felszabadíthatóvá válnak a 2G-s spektrumok az elavult hálózatok kikapcsolásával. Az NTT DoCoMo, a világ első 3G-operátora, a jelenlegi tervek szerint 2012-ben állítja le 2G-hálózatát, miközben a negyedik generáció előszobáját jelentő LTE (Super3G) szolgáltatást jövőre tervezi beindítani Ezt már közel három éve, 2006 augusztusában megtette ausztrál hálózatán a hongkongi  Hutchinson Whampoa, mely a világ számos országában elsőként vezette be a 3G-t. A spektrumfelszabadítás mellett a szolgáltatók jelentős költségeket takaríthatnak meg a hálózatok komplexitásának csökkentésével és a licencdíjak lefaragásával, ami a telekommunikációs díjak kitartó eróziójával kiemelt szereppel bír a telkók számára.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról