Szerző: Bizó Dániel

2009. május 15. 17:36

Felvásárlásokkal duzzadt fel a már Invitel Holdings néven működő HTCC

Közel másfélszeresére növelte tavaly árbevételét a Hungarian Telephone and Cable Corp., mely a csoport felépítésének átalakítását követően Invitel Holdings néven működik tovább. A növekedést elsősorban felvásárlások magyarázzák. A vezetőség elégedett a cég teljesítményével kapcsolatban.

A második legnagyobb magyarországi vezetékes telekommunikációs vállalatnak számító Invitel csoport árbevétele 555 millió dollárra növekedett 2008-ban, ami 118,8 milliárd forintnak felel meg aktuális középárfolyamon. Ez 44 százalékos növekedést takar, amit az Invitel és Tele2 akvizíciójának egész éves hatásai, valamint a Memorex kilenchavi hozománya magyaráznak. Az üzemi nyereség eközben 76 százalékkal 81,1 millió dollárra ugrott, ezzel szemben az adózott eredmény 69,2 milliós veszteség volt, amit tartozások után fizetett jelentős kamatok magyaráznak. A működési cash-flow 136,5 millió dollárt tett ki, vagyis a vállalat működése képes kitermelni a hitelek törlesztését.

Az új struktúrában lakossági hangszolgáltatásokra, lakossági internetre, üzleti szolgáltatásokra és nagykereskedelemre oszlik fel a struktúra. A lakossági hanghívásokért felelős részleg 46 százalékos növekedést mutatott az Invitel és a Tele 2 felvásárlásának köszönhetően, de az internetszolgáltatások 64 százalékos bővülési ütemét is nagyrészt az Invitel megszerzése és bővülése magyarázza. A nagykereskedelmi szolgáltatások területén 53 százalékkal, az üzleti szolgáltatásokban 28 százalékkal múlta felül a tavalyi árbevételét, szintén az Invitel és a Memorex felvásárlásoknak köszönhetően.

\"A 2008. évi eredményekkel maximálisan elégedett vagyok, azok mindenben megfelelnek a vezetőség várakozásainak, és azt mutatják, hogy alapvető üzleti stratégiánkat sikeresen teljesítettük, és a Tele2 Magyarország és a Memorex tevékenységét sikeresen integráltuk\" -- kommentálta az eredményeket Martin Lea elnök-vezérigazgató. Hozzátette, hogy a Memorex integrációjával vezető pozícióból kívánják kiszolgálni a régió nagykereskedelmi piacát.

Milyen technológiai és munkaerőpiaci hatások érhetik a backendes szakmát? Május 8-án végre elindul az idei kraftie! meetup-sorozat is (helyszíni vagy online részvétellel).

a címlapról