Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

Silent Hill 2

castor, 2003. február 17. 21:34
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

A tavalyi év végéig csak a konzoltulajdonosok érezhették át a városka nyomasztó légkörét, azonban néhány hete PC-re is megjelent minden idők egyik legfélelmetesebb horrorjátéka. Cikkünkben megkeressük a választ, hogy vajon miért lehet egy olyan program sikeres, amely első látásra szinte semmiben sem különbözik vetélytársaitól.

A tavalyi év végéig csak a konzoltulajdonosok érezhették át a városka nyomasztó légkörét, azonban néhány hete PC-re is megjelent minden idők egyik legfélelmetesebb horrorjátéka, a Silent Hill második része. Cikkünkben arra keressük a választ, hogy vajon miért lehet egy olyan program sikeres, amely első látásra szinte semmiben sem különbözik vetélytársaitól.

Sötétség és sűrű szürke köd kavargó egyvelege. Téli éjszakákon megszokottt látvány lehet az ablakon kinézve. Azonban ha azt mondom, hogy Silent Hill, akkor sok játékos fejében ez a kísérteties látvány párosul egy kisvárossal, ahonnan rejtélyes körülmények közt eltűntek az emberek, és csak néha töri meg a nyomasztó csendet egy-egy távoli gyermeksírás hangja...

Mohóság, vágy, irigység, kétségbeesés, félelem, gyűlölet, bizalom. Ezek a fogalmak tökéletesen jellemzik a játék története során felbukkanó szereplők jellemét. S talán azért is sikerült a program első részének olyan szép sikereket elérnie, mert nemcsak egy felszínes sztorival tudott szolgálni, mint például a Resident Evil játékok, hanem a fenti emberi tulajdonságok jelenlétével mély benyomást gyakorolt a hétköznapi játékosokra.

Persze egy horror témájú alkotásnál a félelem tolódik az előtérbe. A Silent Hill esetében a köd az az elem, amely megteremti ehhez a legjobb atmoszférát. "Koradélután volt még, de elcsöndesedett, elfulladt minden az őszi ködben, a csúszóssá vált fekete föld gőzölögni látszott, az istállók között kínosan kirakott vörös téglakockák, a házak falai fekete piszkot izzadtak magukból, minden elvesztette már igazi formáját, s a nagycsizmás alakok megnyúltan, szinte lebegni látszottak a félhomályban" -- kezdődik Tóth Wanda 1912-ben megjelent műve, mely a Köd címet viseli. Hasonló látványban lehet részünk, ha leülünk a Silent Hill elé játszani, azonban a fejlesztők nem elégedtek meg ennyivel.

A kihalt utcákon sétálva néha egy távolba vesző sikoly vagy gyermeksírás hangja töri meg a nyomasztó csendet. Ezek az egyszerű hangeffektek képesek megadni azt az alaphangulatot, hogy játék közben elveszve érezzük magunkat, olyan érzésünk támad, mintha a tejszerű massza és a rémisztő hangok körbekerítenének minket. Legszívesebben szabadulnánk erről a nyomasztó helyről.

A cikk több oldalból áll:
Facebook
Adatvédelmi okokból az adott hír megosztása előtt mindig aktiválnod kell a gombot! Ezzel a megoldással harmadik fél nem tudja nyomon követni a tevékenységedet a HWSW-n, ez pedig közös érdekünk.