Szerző: Bodnár Ádám

2009. április 27. 16:06

Tizenegy százalékkal csökkent a mobiltelefonok piaca az első negyedévben

A vártnál több, 258 millió mobiltelefon talált gazdára az első negyedévben az ABI Research szerint, a legjobb teljesítményt a két dél-koreai elektronikai óriás, a Samsung és az LG nyújtotta. Az eladások 11 százalékkal estek vissza egy év alatt, a forgalom némileg felülmúlta az ABI saját előrejelzését, ami 253 millió telefonról szólt.

[HWSW] A vártnál több, 258 millió mobiltelefon talált gazdára az első negyedévben az ABI Research szerint, a legjobb teljesítményt a két dél-koreai elektronikai óriás, a Samsung és az LG nyújtotta. Az eladások 11 százalékkal estek vissza egy év alatt, a forgalom némileg felülmúlta az ABI saját előrejelzését, ami 253 millió telefonról szólt.

A negyedév nagy vesztese a Nokia és a Sony Ericsson volt, a finn cég piaci részesedése 36,2 százalékra csökkent, a Sony Ericssoné pedig 5,6 százalékra esett -- becsli az ABI Research. Jól szerepelt a Samsung és az LG, előbbi cég 17,8 százalékra tudta növelni részesedését, utóbbi pedig 8,8 százalékra, ami a gyártói rangsor harmadik helyének megszerzésére volt elég.

Jól szerepelt a Research in Motion, a Blackberryk gyártója már 3 százalékos részesedéssel rendelkezik a mobiltelefonok piacán, amit elsősorban a Bold sikerének köszönhet a cég -- ez a vállalat első, HSDPA-t támogató QWERTY-billentyűzetes modellje. Az Apple az eladások 1,5 százalékát tartja kézben az iPhone-jával, Kevin Burden, az ABI Research elemzője szerint ez kisebb a vártnál, az oka pedig abban kereshető, hogy egyre több gyártó rukkol elő az iPhone-hoz hasonló érintőkijelzős készülékekkel.

Az idei rendkívül nehéz évnek ígérkezik a mobiltelefon-iparban, a recesszió miatt a fejlett piacokon lassul a készülékcserék üteme, a fejlődő országokban pedig a piac bővülése veszít a korábbi dinamikus üteméből. A BRIC országokban (Brazília, Oroszország, India, Kína) korábban látott erős növekedés is visszaesik, idén mindössze átlagosan 0,3 százalékos piacbővülésre számít az IDC -- Oroszországban ez már csökkenést jelent.

A recesszió mélyülése miatt az IDC látványosan megvágta az okostelefon-eladásokra vonatkozó előrejelzését is. Az elemzőcég korábban azt jósolta, 2009-ben 8,7 százalékkal bővül majd a piac, március végén ezt 3,4 százalékra módosította.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról