Szerző: Koi Tamás

2009. április 22. 12:16

Soha nem látott növekedést produkál az indiai mobilhasználók tábora

[Reuters/HWSW] A hazai szolgáltatásfelügyeleti szervhez, a Nemzeti Hírközlési Hatósághoz (NHH) hasonlóan több állam helyi szervezete is kiad adatokat a helyi telekommunikációs szolgáltatók, mobilcégek ügyfélbázisáról. A hazai mobilpiac gyakorlatilag telítettnek tekinthető, nem úgy, mint néhány, az ázsiai térséghez tartozó fejlődő országban.

[Reuters/HWSW] A hazai szolgáltatásfelügyeleti szervhez, a Nemzeti Hírközlési Hatósághoz (NHH) hasonlóan több állam helyi szervezete is kiad adatokat a helyi telekommunikációs szolgáltatók, mobilcégek ügyfélbázisáról. A hazai mobilpiac gyakorlatilag telítettnek tekinthető, nem úgy, mint néhány, az ázsiai térséghez tartozó fejlődő országban.

Az NHH indiai megfelelője, a Telecommunications Regulatory Authority of India (TRAI) a minap tette közzé legújabb jelentését, melyben az indiai mobilpiac rekordmértékű növekedéséről számol be. A hatóság kalkulációi szerint csak márciusban nagyjából 15,6 millió új ügyfélre tettek szert a helyi mobilszolgáltatók, ami rekordnak számít nemcsak a telekommunikációs szolgáltatások terén (is) rohamosan fejlődő ország szintjén, hanem világviszonylatban is. Az operátorok a nagyvárosok mellett mostanra jellemzően a vidéki kiépítettségen dolgoznak, így egyre több indiai faluban vagy elmaradottabb régióban épül ki mobilhálózat, ami jelentős katalizátora az ügyfélszám-növekedésnek.


Nyitottak a telekommunikációs technológiák iránt

A világ legdinamikusabban fejlődő mobil távközlési piaca a hatóság felmérése szerint egy év alatt több mint ötven százalékkal bővült, így az indiai mobilelőfizetések száma március végére megközelítette a 392 milliót. Ennél több ügyfele csak a kínai mobilszolgáltatóknak van a világon: a Föld legnépesebb országában jelenleg nagyjából 600 milliós ügyfélbázissal számolnak az operátorok.

Az indiai mobilhálózatok, mobilszolgáltatások terjeszkedési ütemét jól jellemzi, hogy az utóbbi hónapokban rendre tízmillió felett bővül a cégek ügyfélbázisa, így például januárban 15,41 milló, februárban pedig 13,45 millió új előfizető csatlakozott. A helyi vezetékestelefon-ellátottság ehhez képest egyre inkább eltörpülni látszik: Indiában március végéig körülbelül 38 millió vonalas előfizetést regisztrált a TRAI.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról