Szerző: Bizó Dániel

2009. április 21. 17:55

A vártnál jobb formát mutat és terjeszkedik az LG Electronics

[Bloomberg/HWSW] Bár nyereségesség romlott, magasan felülmúlta az elemzői várakozásokat az LG Electronics (LGE), és biztató kilátásokat tett közzé. A dél-koreai óriás teret nyer a mobilpiacon, de jól teljesítenek a televíziók és a háztartási berendezések is -- a céget segíti a gyenge koerai won.

[Bloomberg/HWSW] Bár nyereségesség romlott, magasan felülmúlta az elemzői várakozásokat az LG Electronics (LGE), és biztató kilátásokat tett közzé. A dél-koreai óriás teret nyer a mobilpiacon, de jól teljesítenek a televíziók és a háztartási berendezések is -- a céget segíti a gyenge koerai won.

A vállalat 9,5 milliárd dolláros árbevételt ért, ami 15 százalékkal magasabb az egy évvel korábbinál. Az üzemi szintű nyereség 25 százalékkal 338 millió dollárra esett vissza, azonban így is kellemes meglepetést okozott az elemzőknek. A nettó eredmény 147 millió dolláros veszteséggé változott azonban, miután az LG Displaysnél keletkezett veszteség és a külföldi hitelállományok törlesztésének megdrágulása jelentős többletkiadásként jelent meg.

A cég 7 százalékkal kevesebb, 22,6 millió mobiltelefont tudott értékesíteni a negyedév során, ez azonban a részesedés növekedésével ér fel, a teljes piac ugyanis a Nokia becslése szerint 14 százalékot zuhant, és maga is 19 százalékos szállításcsökkenést szenvedett el. Az árprés és a keresletcsökkenés azonban az LG-nél is megtette hatását, a részleg üzemi szintű nyeresége 41 százalékkal 195 millió dollárra esett vissza.

Szemben azonban az iparági pesszimizmussal, az LGE mobiltelefon eladásainak növekedését prognosztizálja 2009-re. A Bloombergnek nyilatkozó Nomura elemzője szerint 10 százalékkal 111 millió darabra növeli majd szállításait a dél-koreai vállalat, miközben a teljes piac 10-11 százalékkal zsugorodik. "Reméljük, az első negyedévesnél jobb eredményekről tudunk beszámolni a másodikban. Akkor is további erőfeszítéseket teszünk piacrészesedésünk növelésére, mikor az ipar egésze nem igazán lát növekedést" -- fogalmazott a cég pénzügyi vezérigazgatója, David Jung. Az LGE a Nokia és a Samsung mögött már a harmadik legnagyobb mobilszállító, miután a Motorola és a Sony Ericsson egyaránt szenvednek.

De nemcsak a mobiltelefonok terén agresszív az LGE, a cég igyekszik teret nyerni az LCD-tévék piacán is. A magát a világ legnagyobb fogyasztói termékkategóriájává kinövő LCD-tévékből a idén 15-20 százalékkal több fogy majd 2008-hoz képest, becslik piackutatók és elemzők. Az LGE ennek az ütemnek a kétszeresével igyekszik nőni, becsli a Nomura. A otthoni szórakoztató termékekkel foglalkozó divízió lényegében nullszaldós volt.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról