Szerző: Koi Tamás

2009. április 8. 12:27

Reményekkel telve startol a Fujitsu Technology Solutions

Az anyavállalat április 1-i átalakulásával Magyarországon is létrejött a Fujitsu leányvállalata, a Fujitsu Technology Solutions Kft., mely a Fujitsu Siemens Computers jogutódjaként továbbra is a hazai informatikai piac egyik meghatározó szereplőjeként képzeli el jövőjét. Az új cég termékstratégiája ugyanakkor változik, a továbbiakban az infrastrtuktúra-megoldások, szervertermékek és tárolórendszerek gyártására és értékesítésére koncentrál.

[HWSW] Az anyavállalat április 1-i átalakulásával Magyarországon is létrejött a Fujitsu leányvállalata, a Fujitsu Technology Solutions Kft., mely a Fujitsu Siemens Computers jogutódjaként továbbra is a hazai informatikai piac egyik meghatározó szereplőjeként képzeli el jövőjét. Az új cég termékstratégiája ugyanakkor változik, a továbbiakban az infrastrtuktúra-megoldások, szervertermékek és tárolórendszerek gyártására és értékesítésére koncentrál.

Tavaly novemberben a cég jövőjével kapcsolatos, hosszú ideje terjengő találgatásoknak vetett véget a Fujitsu Siemens Computers, amikor bejelentette, hogy a vegyesvállalatban 50-50 százalékos tulajdonrésszel jelen lévő japán Fujitsu és a német Siemens 2009 április 1-től külön utakon jár. A Siemens tulajdonrészét 450 millió dollárért felvásárló Fujitsu egységes termékkínálatot ígért, ezzel együtt hamar nyilvánvalóvá vált, hogy a cég hagyományosa erős jelenléte a fogyasztói piacon változni fog.

Üzleti megoldások előtérben

Lényegében ezt a termékstratégia-váltást erősítette meg ma a Fujitsu Technology Solutions (FTS) magyarországi leányvállalatának régi-új ügyvezető igazgatója, Poros Gábor is, aki az új cég első sajtótájékoztatóján elmondta, az FTS egységes termék- és szolgáltatáskínálatával a jövőben a vállalati ügyfelekre összpontosít. Ennek része, hogy a vállalat a kibővített menedzselt infrastruktúra-szolgáltatásaival, illetve az IT-infrastruktúra szolgáltatásként való rendelkezésre bocsátásával (IaaS) hatékonyabb és takarékosabb informatikai rendszerfejlesztést ígér partnerei számára.

A Fujitsu vezetése az átalakuló termékstratégia kapcsán korábban jelezte, hogy két év alatt megduplázza részesedését a szerverpiacon és 2010-ben már 500 ezer kiszolgálót kíván eladni. \"Ez jelentős mérföldkő lenne a Fujitsu globálissá válásának útján. 500 ezer szervert eladni ilyen gazdasági körülmények között nem könnyű, de hisszük, hogy ha elég gyorsan meg tudunk változni ahhoz, hogy ezt elérjük, jó alapunk lesz további termékek és szolgáltatások értékesítésére a világpiacon\" -- mondta Kuniaki Nozoe, a Fujitsu elnöke. Az IDC adatai szerint a Fujitsu Siemens tavaly 4 százalékos szerverpiaci részesedéssel rendelkezett.

Nem szakítanak a német gyökerekkel

Poros elmondta, hogy a magyarországi leányvállalat 2010-re hasonló célt tűzött ki maga elé, így jövőre nagyjából 1500 darab x86-os szervert kíván értékesíteni hazánkban, ezzel 10 százalékos piaci részesedést remélve. A cégvezető reményei szerint a forgalomnövekedés egyik legnagyobb katalizátora lehet, hogy az anyavállalat az átalakulás után egységesítette x86-os szerverüzletágát, a kutatás-fejlesztési központot pedig Németországba helyezte. A vállalat továbbra sem adja fel tehát a németországi gyártótevékenységét, az augsburgi gyáregység ráadásul növelheti is a kapacitását -- árulta el a HWSW-nek Poros.

A cégvezető ezzel együtt leszögezte, hogy az FTS továbbra is képviselteti magát -- noha kevésbé hangsúlyos jelenléttel -- a fogyasztói piacon, azaz a Fujitsu márkajelzésű asztali számítógépek, noteszgépek, monitorok és más termékek ezután is az üzletek kínálatának részét képezik majd. A stratégia része ugyanakkor, hogy a vállalat visszavonul a belépőkategóriából, és a jövőben inkább a prémiumkategóriás, imázsépítésre alkalmas modellekkel próbál sikereket elérni. Poros Gábor lapunk kérdésére elmondta, hogy az FTS magyarországi leányánál az átalakítás több személyi változással is járt, így a tavaly még 40 fős kollektíva létszáma mostanra 33-ra apadt, a legtöbb munkatárs a fogyasztói üzletágtól távozott.

Nehéz év után

A magyarországi leányvállalat vezetője egyelőre külön kérdésre sem árult el a tavalyi évre vonatkozó pénzügyi és működési eredményeket (ennek egyik oka, hogy a cég -- akárcsak az anyavállalat -- március 31-én zárta pénzügyi évét), nyilvánvaló ugyanakkor, hogy a hazai noteszgéppiacon többször is előkelő helyen álló gyártó jelentősen lemaradt nagyobb konkurenseihez képest. A vállalati szegmens kapcsán Poros elmondta, hogy a cég szerver- és tárolómegoldásai valamelyest kelendőbbek voltak tavaly, mint egy évvel korábban, az egyszámjegyű növekedés ugyanakkor elmarad az előzetes elvárásoktól.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról