Szerző: Bodnár Ádám

2009. április 9. 10:16

Távozik az Electronic Artstól a Sims és a Spore atyja

Elhagyja az Electronic Arts kötelékét a legendás Will Wright, aki a cégnél a Sims sorozattal minden idők legnagyobb példányszámban eladott PC-s játékát hozta létre. Wright a Wall Street Journal szerint azért távozik az EA-tól, mert saját Fun Stupid Club nevű vállalkozásának keretein belül olyan játékokat szeretne tervezni, amelyek nem PC-re vagy játékkonzolra készülnek, hanem más készülékeken (is) futnak, például tévéken vagy más szórakoztató eszközökön.

[HWSW] Elhagyja az Electronic Arts kötelékét a legendás Will Wright, aki a cégnél a Sims sorozattal minden idők legnagyobb példányszámban eladott PC-s játékát hozta létre. Wright a Wall Street Journal szerint azért távozik az EA-tól, mert saját Fun Stupid Club nevű vállalkozásának keretein belül olyan játékokat szeretne tervezni, amelyek nem PC-re vagy játékkonzolra készülnek, hanem más készülékeken (is) futnak, például tévéken vagy más szórakoztató eszközökön.

Will Wright igazi élő legenda. Első játékára, az 1984-ben megjelent Raid on bungeling bayre talán csak a Commodore 64-őrültek emlékeznek ma már, az 1989-es Sim City azonban olyan játékipari alapmű, amelyről biztosan mindenki hallott. A Maxis stúdió égisze alatt a Sim Cityt számos további szimulációs játék követte, köztük a SimEarth vagy a hangyák életét feldolgozó SimAnt, később a SimCity 2000, majd a SimCopter következett a sorban.

Raid on bungeling bay (1984)

Az 1995-ben tőzsdére vonult Maxist 1997-ben vásárolta fel az Electronic Arts, Wright ekkor kezdett a világ egyik legnagyobb független játékkiadójánál dolgozni. Az Electronic Arts végül lehetőséget biztosított a számára, hogy elkészítse korábbi álmát, egy olyan szimlulátort, ahol nem egy bolygó vagy egy város, hanem emberek életét irányíthatta a játékos. A 2000-ben megjelent Sims minden idők legnagyobb példányszámban eladott PC-s játékává vált, története során a kiegészítőivel együtt mintegy 100 millió példányban fogyott és közel 1 milliárd dollár bevételt termelt az EA-nek.

A Sims óriási sikerét meglovagolva 2004-ben érkezett a Sims 2, amely elődjére építkezve számos új lehetőséget adott a játékosoknak. A sorozat harmadik részét, a Sims 3-at idén nyárra ígéri az EA. Közben Wright tett egy kis kitérőt az evolúció világába is, a tavaly nyáron megjelent Spore-ral, amely magát az élet kialakulását és fejlődését szimulálja. A hatalmas költségvetésű -- egyes források szerint 50 millió dollárból készített -- szoftver azonban nem hozta a várakozásokat, sem a sajtó nem fogadta kitörő lelkesedéssel, sem a boltokból nem fogyott elég gyorsan. A sikertelenség oka alighanem a Spore összetettsége volt.

Spore (2008)

Wright távozása jelentős veszteség az EA számára, amely az utóbbi időben képtelen a megújulásra. A hatalmas játékkiadó szinte csak a jól bejáratott nevek folytatásaiból él, igazi innovációt nagyítóval se lehet találni a mostanában érkező játékokban, ráadásul a legendás nevű sorozatok minősége is egyre gyengébb: a Need for Speed Undercover például már csak 50-60 százalék körüli értékeléseket kapott a játéklapoktól, a sorozat történetének legrosszabb kritikáit bezsebelve, de még a 2008 egyik legnagyobb dobásának szánt Spore sem jutott 80-90% fölé.

A folytatásokba szürkült EA-nek nagy szüksége lenne tehát a megújulásra, azonban a recesszió elvette az emberek kedvét a játékvásárlástól, csak a legnagyobb nevek fogynak igazán jól, ezért nemrég az EA is bejelentette, csökkenti az általa kiadott címek számát és csak a biztos sikerekre koncentrál, csökkentve az üzleti kockázatokat. Ez egyre fejlődő hardverek, az új konzolok, a nagyfelbontású tévék megjelenésével párhuzamosan növekednek a játékok fejlesztési költségei is, így egy teljes árú dobozos játéknál már a nullszaldó kitermeléséhez is szükséges lehet egymillió példány értékesítése. A legkisebb rizikót akkor vállalja a fejlesztőcég tehát, ha marad a jól bejáratott neveknél.

A sorozat május 28-i, harmadik állomásán az AWS-ben biztonsági megoldásait vesszük nagyító alá. Átnézzük a teljes AWS security portfóliót a konténerbiztonságtól a gépi tanulásos alkalmazások védelmén át, egészen az incidenskezelésig.

a címlapról

MÁLNÁS

7

Tőzsdére megy a Raspberry Pi

2024. május 16. 14:00

Az elmúlt évek meghatározó áramköri lapkáit készítő technológiai cég papírjaival is lehet majd kereskedni a brit tőzsdén.