Szerző: Koi Tamás

2009. április 3. 11:07

Jó ritmusban nyitott a fogyasztói szegmens felé a BlackBerry okostelefonok gyártója

Jót tett a Research in Motion (RIM) eredményeinek, hogy a cég termékeivel immár nem csak az üzleti élet szereplőit, hanem a fogyasztókat is megpróbálja elérni. A BlackBerry okostelefonokat gyártó vállalat ismét pazar negyedévet zárt, miközben néhány gyártó kivételével az egész iparágat sújtja a recesszió.

[HWSW] Jót tett a Research in Motion (RIM) eredményeinek, hogy a cég termékeivel immár nem csak az üzleti élet szereplőit, hanem a fogyasztókat is megpróbálja elérni. A BlackBerry okostelefonokat gyártó vállalat ismét pazar negyedévet zárt, miközben néhány gyártó kivételével az egész iparágat sújtja a recesszió.

A piacra egykor személyhívókkal belépő kanadai cég a február 28-án zárult negyedik pénzügyi negyedévében 3,46 milliárd dolláros forgalom mellett 518,3 millió dolláros nyereséget tudott felmutatni. A vállalat árbevétele 84 százalékkal nőtt az egy évvel korábbi időszakhoz viszonyítva, a RIM teljesítette saját, februárban közzétett, 3,3-3,5 milliárd dolláros bevételprognózisát. A vállalat árbevétele a 2009-es üzleti évben elérte a 11 milliárd dollárt.

A cég 7,8 millió okostelefont szállított le a negyedik negyedévben, ezzel együtt 3,9 millió új ügyfelet szerzett saját üzleti szolgáltatásának, a vállalati üzenetkezelő platformnak így mára nagyjából 25 millió felhasználója van. A RIM a negyedik negyedévben ért el történetének egy jelentős mérföldkövéhez is: a cég február elején eladta az ötvenmilliomodik BlackBerry okostelefont.

BlackBerry Bold: itthon is sikeres

A RIM reményei szerint a következő, százmilliós eladási határt lényegesen rövidebb idő alatt eléri majd, köszönhetően egyre népszerűbbé váló üzleti megoldásainak, köztük a tavalyi év két sikertermékének, a BlackBerry Boldnak és a Stormnak. A cég korábbi üzleti jelentéséből kiderült, hogy az új előfizetők 60 százaléka már nem vállalati felhasználó hanem magánszemély, vagyis kimondható: a BlackBerryk sikeresek a fogyasztói piacon is.

Jim Balsillie, a cég társelnöke az eredményeket ismertető konferenciabeszélgetésen elmondta, hogy a Research in Motion a 2010-es esztendő során tovább nyit a fogyasztói szegmens felé, ezzel együtt az olcsóbban előállítható, nagyobb árréssel értékesíthető termékektől további profiterősödést vár. A stratégiaváltást hatásos marketingeszközökkel is megtámogatja a cég, így például a BlackBerry lesz a U2 rockzenekar nyáron induló világ körüli turnéjának a főszponzora. Emlékezetes, hogy az ír együttes korábban az Apple-lel ápolt szoros viszonyt.

A cég emellett március végén megnyitotta saját alkalmazás-piacterét, a BlackBerry Application Storefrontot, melyről nem csak üzleti, hanem különböző multimédiás alkalmazások, tartalmak is elérhetők. A szoftveráruház elsődleges célja a BlackBerry felhasználók által gyakran használt alkalmazások rendszerezésén túl, a fejlesztők ösztönzése, ezzel együtt a platform népszerűsítése.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról