Szerző: Bodnár Ádám

2009. április 3. 10:42

A Siemens nélkül is megduplázná szerverpiaci részesedését a Fujitsu

Az április érkeztével újabb meghatározó számítógépgyártó tűnt el a színről, a Fujitsu Siemens. A 10 éve alapított japán-német vegyesvállalatból kivásárolta a Siemenst a Fujitsu, a cég neve április 1-én Fujitsura módosult.

[HWSW] Az április érkeztével újabb meghatározó számítógépgyártó tűnt el a színről, a Fujitsu Siemens. A 10 éve alapított japán-német vegyesvállalatból kivásárolta a Siemenst a Fujitsu, a cég neve április 1-én Fujitsura módosult.

A több mint tíz éve tartó, és az utóbbi időben felgyorsult folyamat során a Siemens a nehézipari automatizálás, energetika és orvosi berendezések szegmenseire koncentrálva lényegében minden olyan tevékenységtől megszabadult, amely nem volt ezekkel kapcsolatos, így teljes egészében felszámolta a távközlési, valamint informatikai üzletágait is. Novemberben dőlt el végleg, hogy a Fujitsu 450 millió dollárért megvásárolja az informatikával kapcsoaltos tevékenységét fokozatosan leépítő Siemenstől az 50 százalékos üzletrészét.

A Fujitsu a korábbi Fujitsu Siemens európai pozícióira épíve egy átfogó, PC-értékesítés helyett üzleti megoldásokra koncentráló vállalattá kíván válni. A legutóbbi pénzügyi évében a Fujitsu Siemens forgalmának közel fele PC-eladásokból származott, negyede pedig szervereladásból folyt be -- ezek voltak a legnagyobb forgalmat generáló tevékenységek.

Kuniaki Nozoe, a Fujitsu elnöke nem kisebb célt tűzött ki a vállalat elé, mint hogy két év alatt megduplázza részesedését a szerverpiacon és 2010-ben már 500 ezer kiszolgálót adjon el. \"Ez jelentős mérföldkő lenne a Fujitsu globálissá válásának útján. 500 ezer szervert eladni ilyen gazdasági körülmények között nem könnyű, de hisszük, hogy ha elég gyorsan meg tudunk változni ahhoz, hogy ezt elérjük, jó alapunk lesz további termékek és szolgáltatások értékesítésére a világpiacon\" -- mondta Kuniaki. Az IDC adatai szerint a Fujitsu Siemens tavaly 4 százalékos szerverpiaci részesedéssel rendelkezett.

A vállalati piac felé fordulás egyúttal azt is jelenti, a jövőben a Fujitsi kevéssé koncentrál majd a fogyasztói szegmensre. \"Határozottan nem fogunk kivonulni a fogyasztói üzletből [..] stratégiai jelentőséggel bír számunkra\" -- szögezte le egy március közepén adott interjúban Jörg Brunig, az Fujitsu Siemens kereskedelmi csatornákért felelős vezetője. Csak ezzel a háttérrel lehetséges ugyanis megfelelő gyártási méretgazdaságosságot, és beszállítóknál versenyképes árakat elérni.

A HWSW forrásai szerint a Fujitsu fogyasztói termékkínálata szűkülni fog, a desktop PC-k három vonalából csak a középkategória marad meg, míg a noteszek esetében a vállalat visszavonul a belépőkategóriából, és inkább a prémiumáras, imázsépítő modellek felé mozdul. A lapunknak nyilatkozó, névtelenséget kérő bennfentes szerint a Fujitsu többször bizonyította már a múltban is, hogy pragmatikus technológiai és szolgáltató cég, így minden további nélkül eladná PC-üzletágát, amennyiben megfelelő árat kap egyszer érte.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról