Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres
Felhőből visszaköltözéstől egészen egy banki malware evolúciójáig. Üzemeltetői és IT-biztonsági meetupokkal érkezünk!

Vezércsere az AOL-nál

Bodnár Ádám, 2009. március 13. 15:55
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

[WSJ/HWSW] A Google amerikai értékesítésért felelős alelnöke, Tim Armstrong váltja az AOL élén Randy Falco elnök-vezérigazgatót, akivel együtt távozik Ron Grant operatív igazgató is. Iparági megfigyelők szerint a vezetőváltás az AOL és a Time Warner szétválásának előszele lehet, amelyről már régóta keringenek pletykák.

hirdetés
[WSJ/HWSW] A Google amerikai értékesítésért felelős alelnöke, Tim Armstrong váltja az AOL élén Randy Falco elnök-vezérigazgatót, akivel együtt távozik Ron Grant operatív igazgató is. Iparági megfigyelők szerint a vezetőváltás az AOL és a Time Warner szétválásának előszele lehet, amelyről már régóta keringenek pletykák.

Túl a csúcson

Az Egyesült Államok legnagyobb internetszolgáltatójaként működő AOL az évezred elején 240 milliárd dolláros piaci értékkel bírt, ekkor olvadt össze a Time Warnerrel egy 164 milliárd dolláros tranzakció keretében. Hogy az AOL mekkora is volt azt jól mutatja, hogy formálisan az internetszolgáltató vásárolta fel a tartalomszolgáltató óriást, így jött létre az AOL Time Warner (ma már csak Time Warner). Az ügylet természetesen túl volt értékelve, mint a dotkom-robbanás idején minden, 2002-ben az AOL Time Warner 99 milliárd dolláros goodwill-veszteséget volt kénytelen leírni.

Internetszolgáltatóként az AOL előfizetői létszáma lényegében ezóta folyamatosan olvad, a vállalat ezért a tartalomszolgáltatás felé fordult, azonban nem sok sikerrel -- ma már lényegében nem is szokták egyszerre emlegetni az olyan webes óriásokkal mint a Google, a Yahoo és a Microsoft. A Time Warner divíziójaként működő AOL forgalma tavaly 20 százalékkal apadt és 4,1 milliárd dollárt tett ki, az üzemi veszteség meghaladta az 1,1 milliárdot, amelyről főleg egy 2,2 milliárdos goodwill-leírás tehet. Az AOL forgalmából a hirdetések 2,2 milliárd dollárt tettek ki, a fennmaradó rész előfizetésekből folyt be, utóbbiak 31 százalékkal csökkentek egy év alatt.

Tim Armstrong
Tim Armstrong
Ahogy az AOL teljesítménye egyre gyengült és egykor fényesen csillogó márkaneve is megkopott, egyre inkább kolonccá vált a Time Warner nyakán, Jeff Bewkes elnök-vezérigazgató az utóbbi időben többször is szóba hozta az eladást vagy az önállósítást. Tavaly, miután a Microsoft felvásárlási ajánlatot tett a Yahoo-ra, Bewes megpróbálta az AOL-t rásózni a Yahoo-ra, sikertelenül.

Merre tovább?

A vezérváltás egyértelműen annak az beismerése a Time Warner részéről, hogy az AOL élére az NBC tévécsatornától 2006-ban elcsábított Falco nem váltotta be a várakozásokat. Falco az NBC-nél kereskedelmi vezetőként jó kapcsolatot tudott kiépíteni a hirdetőkkel, azonban semmilyen tapasztalata nem volt internetes területen és ezért folyamatosan kritizálták is őt. Vezetése alatt az AOL több mint másfél milliárd dollárt költött akvizíciókra, az általa üzemeltetett oldalak és szolgáltatások látogatóinak száma szépen növekedett, ám ezt nem követték a bevételek.

Egyelőre nem tudni, Tim Armstrong milyen irányba viszi a világ legnagyobb internetes vállalatát, amelynek oldalaira januárban több mint 104 millióan voltak kíváncsiak a comScore adatai szerint. Maga Armstrong is bevallotta, hirtelen érte őt a Time Warner megkeresése és az elkövetkező heteket azzal fogja tölteni, hogy találkozik az AOL vezetőivel, megismeri a vállalat helyzetét és ezt követően dönt a jövőről.

Piaci elemzők szerint Armstrong távozása komoly csapás a Google-nek, ugyanis egyike volt azoknak, akik kapcsot jelentettek a webes óriás és a legnagyobb hirdetők között. A Wall Street Journal által megszólaltatott források szerint Armstrong már két éve is el akarta hagyni a Google-t, azonban Eric Schmidt elnök-vezérigazgató akkor még maradásra tudta bírni. A vezető most már nem tudott ellenállni a kísértésnek, hogy egy ilyen nagy céget vezethet, amire a Google-nél biztos nem lenne lehetősége.

Facebook
Adatvédelmi okokból az adott hír megosztása előtt mindig aktiválnod kell a gombot! Ezzel a megoldással harmadik fél nem tudja nyomon követni a tevékenységedet a HWSW-n, ez pedig közös érdekünk.
4-4 klassz téma a HWSW júniusi üzemeltetői és IT-biztonsági meetupjain. Nézz meg a programot!