Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres
Felhőből visszaköltözéstől egészen egy banki malware evolúciójáig. Üzemeltetői és IT-biztonsági meetupokkal érkezünk!

2001 óta először csökkenhet az online hirdetési piac

Dojcsák Dániel, 2009. március 02. 10:01
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

Akár 5 százalékkal is csökkenhetnek az online hirdetési bevételek az Egyesült Államokban 2009 első negyedévében, ami a 2001-es dotkom-válság óta az első alkalom lenne visszaesésre -- állítja az IDC. A globális piac egyelőre még kitart, a jövő évet a keresőhirdetések vihetik el a hátukon.

hirdetés
[HWSW] Akár 5 százalékkal is csökkenhetnek az online hirdetési bevételek az Egyesült Államokban 2009 első negyedévében, ami a 2001-es dotkom-válság óta az első alkalom lenne visszaesésre -- állítja az IDC. A globális piac egyelőre még kitart, a jövő évet a keresőhirdetések vihetik el a hátukon.

Karsten Weide, az IDC elemzője szerint az amerikai internetes hirdetési piac helyzete a második negyedévben még az elsőnél is rosszabb lehet, s csak az év későbbi részé van remény a javulásra. Az IDC legutolsó elemzései szerint a 2009-re kétszámjegyű százalékos növekedést jósló előrejelzések túlságosan is optimisták voltak, sőt az IDC 2009-re érvényes 10 százalékos becslése sem érvényes már.


Visszahajlik a vége

A kutatást végző csoport kiemelte, hogy a Google-hez és a Yahoo-hoz hasonló online óriások is kénytelenek szembenézni azzal, hogy a bevételeik javát adó csatornák tovább apadhatnak a tovább mélyülő recesszió hatására. Habár a globális internetes piacon a költések egy lapos növekedési pályán maradhatnak, az amerikai helyzet jóval rosszabb, mint ahogy azt korábban gondolták. 2008 utolsó negyedévében az Egyesült Államokban online hirdetésre költött összegek már épp csak egy hajszálnyival, 0,4 százalékkal növekedtek 2007 azonos időszakához képes, és így 7,13 milliárd dollárt tettek ki.

Weide úgy látja, az elmúlt időszakban már a keresőmarketing-költések is alig voltak képesek ellensúlyozni a display és célzott költések csökkenését. Az előrejelzések szerint a keresőhirdetések piaca ugyan nem fog összeomlani, de a növekedés tovább lassul majd, míg a display reklámok esetében a tavaly látottaktól rosszabb eredményeket várnak. A keresőhirdetési piacon domináns szereplő Google viszonylag védett helyzetbe kerül, szemben a Yahoo-val, ami inkább függ a display bevételektől.

4-4 klassz téma a HWSW júniusi üzemeltetői és IT-biztonsági meetupjain. Nézz meg a programot!