Szerző: Dojcsák Dániel

2009. február 13. 17:38

Fél évet csúszik az androidos Samsung telefon

Mégsem jönnek időben az első Android-alapú Samsung telefonok. A cég bejelentette, hogy az új modellek leghamarabb csak az év második felében kerülhetnek a boltokba. Ez minden bizonnyal sokaknak csalódást okoz, ugyanis a felhasználók keménymagja nagy várakozásokat fűz az Androidos készülékekhez, főleg az Egyesült Királyságban, ahol a Samsungnak sikerült lenyomnia az eddig stabilan piacvezető Nokiát is.

[HWSW] Mégsem jönnek időben az első Android-alapú Samsung telefonok. A cég bejelentette, hogy az új modellek leghamarabb csak az év második felében kerülhetnek a boltokba. Ez minden bizonnyal sokaknak csalódást okoz, ugyanis a felhasználók keménymagja nagy várakozásokat fűz az Androidos készülékekhez, főleg az Egyesült Királyságban, ahol a Samsungnak sikerült lenyomnia az eddig stabilan piacvezető Nokiát is.

Barcelona lemarad az első androidos Samsungról

Az eredeti tervek szerint a Samsung a barcelonai Mobile World Congress-en mutatta volna be az első Android platformot használó mobilkészülékét, de egy belső döntést követően a cég visszavonta ezen ígéretét, és fél évvel elhalasztotta a telefon startját. Az okokról természetesen nem sokat voltak hajlandóak elárulni. Lee Young Hee, a Samsung mobileszköz divíziójának marketingvezetője csak a tényeket közölte, illetve azt, hogy számos mobilszolgáltatóval tárgyalnak a készülék terjesztésével kapcsolatban. Talán épp ezek a tárgyalások rekedtek meg, és a dél-koreai gyártó taktikai okokból tartja vissza a mobilt.

Pedig a várakozások szerint a Samsung kínálatában mindenképpen ez a készülék lesz az idei év zászlóshajója, lecserélve a tavalyi év slágertermékét, a szintén érintőkijelzős Toccót egy frissített, vékonyabb, második generációs változatra. Magyarországon ugyan nem találkozhattunk ezzel a mobillal, de a briteknél a legtöbb előfizetéses szerződés mellé 2008-ban ezt a telefont választották.

Érintőképernyő, ahogy a csövön kifér

A Samsung nem titkolt célja, hogy 2009-ben a mobilpiacon az érintőképernyőt helyezze kiemelt fókuszba, s tovább erősödjön úgy is, hogy a piac egyébként gyengül, sőt számos vezető szerint akár ketté is szakadhat az olcsó és az okostelefon szegmens. A belépő szinteken a boom még kitart, köszönhetően a fejlődő piacok beindulásának, ugyanakkor a legtöbb fejlett országban már szinte el is tűnt ez a kategória. A válság idején A felhasználók jelentős része kitart a meglévő készülékek mellett, a terület dinamizmusáról egyedül az új trendeket megfogni akaró, okostelefonra és mobilinternetre éhező vásárlói réteg biztosítja. Ez utóbbihoz köthető egyértelműen az érintőképernyők szerepének növekedése is, melyet a Samsung mindenképp meg akar lovagolni.

A szolgáltatók is ilyen készülékekkel keresik az új és a meglévő felhasználók kegyeit, nálunk például a T-Mobile erősített tavaly az Apple iPhone-nal és a Sony Ericsson Xperiaval, a Pannon a Blackberry Boldra fogadott, míg a Vodafone a HTC Touch Diamonddal kísérletezett. Ugyanakkor a briteknél az itthon csak mostanság érkező Android operációs rendszert használó T-Mobile G1 komoly csalódást okozott, messze nem hozta azt a népszerűséget, melyre a bejelentést övező érdeklődés következtetni engedett. A szigetországban a Vodafone a Blackberry Stormot küldte csatába a T-Mobile G1 ellen, de a karácsonyi szezonban a T-Mobile mégis 16 ezer ügyfelet veszített, míg a Vodafone 449 ezret nyert.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról