Szerző: Bodnár Ádám

2009. február 13. 08:45

Játékipari hírek: csődöt jelentett a Midway, japán kézbe kerül az Eidos

Nem tudta elkerülni a csődöt a Midway Games, a patinás videojáték-kiadó tegnap bejelentette a fizetésképtelenséget. A vállalat jelenleg kiutat keres a szorult helyzetéből, a cég egyik szóvivője szerint nincs játékipar Midway nélkül.

[HWSW] Nem tudta elkerülni a csődöt a Midway Games, a patinás videojáték-kiadó tegnap bejelentette a fizetésképtelenséget. A vállalat jelenleg kiutat keres a szorult helyzetéből, a cég egyik szóvivője szerint nincs játékipar Midway nélkül.

A Mortal Kombat sorozattal ismertté vált Midway 2000 óta nem tudott nyereséget felmutatni, a cég adóssága a teljes eszközállomány kétszeresére rúg. A csőd nem volt váratlan, a cég már tavaly ősszel felkérte a Lazard befektetési tanácsadót, hogy segítse a kiútkeresést. Akkor a Midway elbocsátotta dolgozóinak negyedét, bezárta texasi fejlesztőstúdióját és törölte több játékának megjelenését, hogy lefaragja a költségeit, azonban láthatóan ez nem volt elég.

A Midway kritikus helyzete tavaly novemberben kezdődött, amikor a médiamogul Sumner Redstone egy magánbefektetőnek adta el a vállalatban birtokolt 87 százalékos részesedését. A tulajdonosi összetételben bekövetkezett változás feljogosította a befektetőket arra, hogy kivegyék a pénzüket a Midwayből, amelyet sokan meg is tettek, így a vállalat likviditása összeomlott.


Tomb Raider Underworld: ez volt az utolsó szalmaszál

Szintén játékipari hír, hogy a japán Square Enix bejelentette az Eidos felvásárlását. A Tomb Raider sorozatról ismert, szebb napokat is látott brit kiadóért mindössze 84 millió fontot fizetett a Square Enix, ami még így is több mint kétszerese volt az Eidos piaci értékének. A vállalat részvényeiért 32 pennyt adnak a japánok, miközben a tőzsdei árfolyamuk tegnap 14 pennyn zárt.

A magyar fejlesztőstúdióval is rendelkező Eidosnak nem jött be a Tomb Raider: Underworld, a játék a vártnál jóval kisebb sikert aratott a piacon és a kritikusok körében is. A gyatra eladási adatok miatt az Eidos korábban közölte, hogy a júniusban véget érő pénzügyi évében a forgalom legalább 10 százalékkal elmarad a korábbi prognózistól. Eközben a Square Enix részéről is érkezett egy rossz hír: a régóta várt Dragon Quest IX megjelenését négy hónappal elhalasztja a cég, március helyett júliusra.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról