Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

A kihalás küszöbére sodródtak a Pioneer Kuro plazmatévék

Bizó Dániel, 2009. február 09. 14:58
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

A televíziópiac elhagyását fontolgatja a Pioneer, a képminőségükről méltán híres Kuro plazmatévék gyártója, írta meg a japán Nikkei üzleti napilap. A vállalat megerősítette, hogy vizsgálja a televíziós üzletággal kapcsolatos lehetőségeket, beleértve a terület elhagyását is, döntés azonban egyelőre nem született.

[HWSW] A televíziópiac elhagyását fontolgatja a Pioneer, a képminőségükről méltán híres Kuro plazmatévék gyártója, írta meg a japán Nikkei üzleti napilap. A vállalat megerősítette, hogy vizsgálja a televíziós üzletággal kapcsolatos lehetőségeket, beleértve a terület elhagyását is, döntés azonban egyelőre nem született.

A japán cég már tavaly év közepén arról döntött, hogy felhagy saját plazmagyártásával, mely egyes becslések szerint éves szinten dollár százmilliós nagyságrendű veszteséget okozott számára. Bár a Pioneer Kuro néven ismert plazmatévéi egyfajta etalonnak számítanak a kritikusok körében, a minőséghez igen magas árcédula is párosul, ami az eladásokat erősen behatárolja. Az alacsony volumen nem teszi lehetővé a versenyképes méretgazdaságosságot, miközben az olyan riválisok, mint a Panasonic, a Samsung vagy az LG, igen agresszíven csökkentik áraikat, és gyors ütemben fejlesztik saját technológiájukat.

A DisplaySearch piackutató becslése szerint a Pioneer 4,2 százalékra szorult vissza a plazmapiacon a negyedik negyedévben, miközben az LG a panelek 15,8, a Samsung SDI a 26,2, a Panasonic pedig lényegében az 50 százalékát szállította le. Bár mindhárom nagy gyártó szállít más márkáknak, paneleik nagy részét saját tévéikbe építik és adják el. Látható tehát, hogy a Pioneer a versenyképességét meghatározó lemaradással bír a vezető triumvirátushoz képest, miközben eladásai zuhannak, veszteségei pedig mélyülnek. A Pioneer 2007 áprilisától 2008 március végéig 460 ezer Kurót adott el, idén már csak 350 ezer eladásával számol, pedig a piac egésze mintegy negyedével bővült, az LCD-tévék piaca pedig ötödével 103 millió darab fölé növekedett, becsli a DisplaySearch.

A Pioneer ezen trendek miatt még tavaly tavasszal döntött úgy, hogy 2009 márciusával felhagy saját plazmapaneljeinek előállításával, bezárja üzemeit, és a Panasonictól, a világ legnagyobb plazmagyártójától szerzi be a paneleket a jövőben. Ezzel együtt a vállalat a Sharp paneleire építve belépett az LCD-tévék hatalmas piacára is. Most azonban úgy tűnik, a Pioneer a tévéforgalmazás életképességét és mérlegre teszi, ami kétségtelenül az elmúlt hónapokban drasztikusan megváltozott piaci környezet magyaráz. A Panasonic panelek alkalmazása bár költséghatékonyabbá tenné a tévégyártást, ezzel együtt azonban eltűnik megkülönböztetési lehetőségeinek nagy része, miközben árban továbbra is versenyképtelen marad riválisával szemben.

A cég saját legutolsó erőjelzése szerint fogyasztói elektronikával foglalkozó részlegénél mintegy 300 millió dolláros veszteséget vár márciussal záródó pénzügyi év egészére, miután tavaly 200 milliós hiányt volt kénytelen elkönyvelni -- a romlás nagy részét a plazmatévék teszik ki. A divízió árbevétele 18 százalékkal esik vissza majd. A gazdasági környezet hatására Pioneer vizsgálja a Blu-ray/DVD-meghajtók kiszervezését is egy Sharppal közös vegyesvállalatba.

A Pioneer számításait leginkább a gazdasági válság húzta keresztül, mely nemcsak a kereslet egy jelentős részét tüntette el a piacról, de a jen váratlan mértékű megerősödése az exportorientált japán elektronikagyártók nyereséget is felemésztette. A világ legnagyobb elektronikai gyártója, a Panasonic 4,2 milliárd dolláros, míg a második legnagyobbnak számító Sony 1,7 milliárd dolláros veszteséget vár a pénzügyi évre, a Pioneer pedig 1,1 milliárdos negatívumot prognosztizál. A harmadik negyedéves eredményeket csütörtökön teszi közzé a vállalat.