Szerző: Bodnár Ádám

2009. január 23. 09:24

A szigorú költségkontrollnak köszönhetően menetel tovább a Google

Egy egyszeri értékcsökkenési leírás miatt csökkent ugyan a Google nettó profitja, a bevétel továbbra is stabilan nőtt és a nyereség a szigorú költséggazdálkodásnak köszönhetően felülmúlta az elemzői várakozásokat. Az eredmények azt sejtetik, a fogyasztók továbbra is jól reagálnak az internetes hirdetésekre.

[HWSW] Egy egyszeri értékcsökkenési leírás miatt csökkent ugyan a Google nettó profitja, a bevétel továbbra is stabilan nőtt és a nyereség a szigorú költséggazdálkodásnak köszönhetően felülmúlta az elemzői várakozásokat. Az eredmények azt sejtetik, a fogyasztók továbbra is jól reagálnak az internetes hirdetésekre.

2008 negyedik negyedévében a Google 5,7 milliárd dolláros forgalmat ért el, ami 18 százalékos éves növekedésnek felel meg. A nettó nyereség 382,4 millió dollárt tett ki, ami 68 százalékkal alacsonyabb mint egy évvel korábban, ezt azonban kizárólag az AOL-ban és a Cleearwire-ben levő befektetések értékcsökkenése okozta. Ezek nélkül az egy részvényegységre jutó eredmény 5,10 dollár, ami jóval magasabb az elemzők 4,96 dolláros prognózisánál. A Google saját oldalai a tavalyinál 22 százalékkal több, 3,81 milliárd dolláros bevételt termeltek, a partneroldalak az AdSense programon keresztül pedig a tavalyinál 4 százalékkal többet, 1,69 milliárd dollárt.

A vállalat remek teljesítménye részben annak köszönhető, hogy a pénzügyi krízist követő recesszió idején a fogyasztók továbbra is lelkesen kattintottak a keresőkben, illetve a Google és a partnerek weboldalain megjelenő hirdetésekre, másfelől a cég szigorúan odafigyelt a kiadásokra. A negyedik negyedévben a vállalat 46 százalékkal csökkentette tőkeberuházásait és mindössze 100 új alkalmazottat vett fel. Takarékossági okokból a vállalat a dolgozóinak karácsonyra nem 1000 dolláros csekket, hanem mobiltelefont adott.

"Ilyen környezetben csak az előrelátó gondolkodás segít" -- mondta az eredmények kapcsán Patrick Pichette, a Google pénzügyi vezére. "A vezetés figyelmének jelentős részét továbbra is az köti le, hogy hosszú távra tervezzen és egy nagyszerű vállalatot építsen."

Január elején a Google 100 HR-dolgozónak mondott fel, de a főállású "Googler"-eken kívül még többeknek kell búcsúznia a cégtől, hiszen számos szerződéses illetve ideiglenes dolgozót és fizetett gyakornoktól is megvált a cég. Az emberi erőforrások mellett a szolgáltatások is megsínylik a válságos időket, ugyanis a Google több nem túl sikeres vagy éppen redundáns szolgáltatás bezárásáról döntött, melyek nem tartoztak a cég alaptevékenységei közé. A legszembetűnőbb a Google Video megszüntetése lesz, de elbúcsúzik a Google Notebook is, a Google mikroblogging szolgáltatása, a Jaiku is átmigrál majd a Google App Engine alá, s külön nem fejlesztik tovább.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról