:

Szerző: Bizó Dániel

2009. január 23. 09:41

Remekelt az LG Electronics mobilrészlege, és magával húzta a vállalatot

A mobiltelefonok mentették meg az LG Electronicsot attól, hogy a negyedik negyedévben üzemi szinten is veszteségbe torkolljon működése. A vállalatnak a rendkívül nehéz gazdasági helyzet közepette is sikerült árbevételét növelnie, ennek jelentős részét azonban a koreai won gyengülése hozta magával. Az anyavállalat viszont a devizahitelei és az LG Displays miatt súlyos veszteséget szenvedett el, két év óta először. A válság adta lehetőséget kihasználva a cég átszervezi felépítését.

[HWSW] A mobiltelefonok mentették meg az LG Electronicsot attól, hogy a negyedik negyedévben üzemi szinten is veszteségbe torkolljon működése. A vállalatnak a rendkívül nehéz gazdasági helyzet közepette is sikerült árbevételét növelnie, ennek jelentős részét azonban a koreai won gyengülése hozta magával. Az anyavállalat viszont a devizahitelei és az LG Displays miatt súlyos veszteséget szenvedett el, két év óta először. A válság adta lehetőséget kihasználva a cég átszervezi felépítését.

Az LG Electronics (LGE) globális forgalma 13370 milliárd wont tett ki, ami jelenlegi árfolyamon nagyjából 7,5 milliárd eurónak felel meg. Ez 11,3 százalékkal múlja felül a harmadik negyedévet, és 22,5 százalékkal az egy évvel korábbi azonos időszakot, ezt azonban nagyrészt a won hirtelen meggyengülése magyarázza leginkább, az LGE forgalmának 90 százaléka ugyanis külföldről származik. Az globális üzemi szintű nyereség 101 milliárd wont tett csak ki, ami nem éri el az 1 százalékos hányadot sem.

A negyedév során kizárólag a mobiltelefonok tudtak erősödést felmutatni. A harmadik negyedévhez képest az LGE 11,7 százalékkal, az egy évvel korábbihoz viszonyítva 8 százalékkal több mobiltelefont szállított le 2008 utolsó három hónapja során, miközben a piac 9 százalékkal zsugorodott. Az új designmodellek, mint a Renoir és a Cookie elsősorban Európában arattak sikert, és hozzásegítették az LG-t, hogy 40,3 százalékkal növelje a mobiltelefonokból származó árbevételét. Az üzemi nyereség ennek ellenére csökkent a megnövelt marketingkiadások miatt.

Az év egészében az LGE 100,7 millió mobilkészüléket értékesített, amivel vitatható módon a mobilpiac harmadik helyére tart igényt. A vállalat szerint ugyanis sikerült megelőznie a Motorolát, mely az LGE szerint 99,9 millió telefont szállított le, valamint a Sony Ericssont, mely 96,6 millióval az ötödik helyen maradt. A Samsung 200 millió telefonnal eközben elhúzott a mezőnytől, míg a Nokia 470 millióval vezeti a piacot. Ilyen kis különbségnél gyakorlatilag lehetetlen piackutatási számokkal megmondania helyezéseket, így meg kell várni a Motorola jelentését, amely február 3-án esedékes.

Az LG többi részlege is növelte forgalmát, aminek legnagyobb részét a már korábban tárgyalt árfolyamhatás magyarázza, ugyanakkor nyereséget sem a háztartási berendezésekért felelős Digital Appliances divízió, sem a monitorokat és televíziókat forgalmazó Digital Displays nem tudott felmutatni, míg a multimédiás eszközökkel foglalkozó Digital Multimedia nullszaldót produkált, amit a vártnál alacsonyabb szintű ünnepi kereslet miatt felerősödött árverseny magyaráz leginkább.

Az év egészét 21 százalékos növekedéssel és az üzemi nyereség 73 százalékos megugrásával zárta az LGE. A cég 2009-cel kapcsolatban depressziós környezetet vár, amely vagy a keresletet veti vissza, vagy az árversenyt erősiti a gyártók közt, ahogyan túlkínálat alakulhat ki, és a vevők is árérzékenyebbé válnak. Ahogyan a Samsung Electronics is tette, az LGE is kihasználja a nehéz időket nehéz döntések meghozatalához, és átszervezi eddigi négydivíziós felépítését.

Legnagyobb riválisával ellentétben ugyanakkor nem összeolvasztja azokat, hanem megváltoztatja azok szervezettségét a célpiacok jellege alapján, ami öt divíziót eredményez. A háztartási berendezésekből kiválnak a légkondicionálók, míg a Digital Display és Digital Media Home Entertainment és Business Solution csoportokra alakul át, így a termékcentrikus megközelítés helyett otthoni és üzleti piacokra bontják a működést. A mobiltelefonos részleget nem érintik az átszervezések.

Milyen technológiai és munkaerőpiaci hatások érhetik a backendes szakmát? Május 8-án végre elindul az idei kraftie! meetup-sorozat is (helyszíni vagy online részvétellel).

a címlapról

Hirdetés

Security témákkal folyatódik az AWS hazai online meetup-sorozata!

2024. április 25. 02:35

A sorozat május 28-i, harmadik állomásán az AWS-ben biztonsági megoldásait vesszük nagyító alá. Átnézzük a teljes AWS security portfóliót a konténerbiztonságtól a gépi tanulásos alkalmazások védelmén át, egészen az incidenskezelésig.