:

Szerző: Dojcsák Dániel

2008. december 17. 13:37

Fejlődik a hazai elektronikus kereskedelmi kultúra

A karácsonyi bevásárlás gyakran lehet nyűg: sok idő, sorbanállás, drágának tűnő üzletek, kifogyott készlet vagy gyenge választék. Hazánk ugyan nem jár élen az elektronikus kereskedelemben, de már többen keresnek karácsonyi ajándékot interneten, mint akik a jeges utcákon, sőt egyre többen a közösségi tereket és funkciókat is szem előtt tartva döntenek, mi kerüljön a csomagolópapír alá.

[HWSW] A karácsonyi bevásárlás gyakran lehet nyűg: sok idő, sorbanállás, drágának tűnő üzletek, kifogyott készlet vagy gyenge választék. Hazánk ugyan nem jár élen az elektronikus kereskedelemben, de már többen keresnek karácsonyi ajándékot interneten, mint akik a jeges utcákon, sőt egyre többen a közösségi tereket és funkciókat is szem előtt tartva döntenek, mi kerüljön a csomagolópapír alá.

A D-Link megbízásából a Millward Brown által készített kutatás alaposabb vizsgálatából jól látszik, hogy most is az alacsonyabb ár, illetve a karácsonyi forgatag elkerülése miatt választják az internetes áruházakat a vásárlók. Közben a választék is bővül: a klasszikus webes üzletek (könyv-, zene-, műszakicikk áruház) mellett egyre több tematikus webshop jelenik meg, több kifejezetten a személyes ajándékozáshoz praktikus termékekkel. A fizetési módok terén viszont még van hová fejlődni, ugyanis 81 százalék vásárol utánvéttel, de a nőknél még rosszabb, 87 százalék az arány.


Érdekesség, hogy az interneten egyébként aktív fiatal korosztály (14-12) online vásárlási hajlandósága alacsonyabb (46 százalék), mint a 45-54 éveseké (49 százalék), míg a középkorúak 61 százaléka, a fiatal felnőtteknek pedig 58 százaléka intézi így a karácsonyi bevásárlást. Feltehetően a fiataloknak több ideje és kevesebb pénze van az ajándékokra, az apróbb dolgokat pedig egyszerűbb Magyarországon offline üzletekben beszerezni.

A fentebb említetteknek megfelelően a legtöbben, 83 százaléknyian hazai online áruházakban keresnek ajándékot, a vevők 39 százaléka pedig kipróbálja, vagy legalább egyszer kipróbálta már az aukciós site-okat is. Külföldi boltokat illetve aukciós oldalakat 8 illetve 5 százalékban keresnek meg. A felmérés szerint a karácsonyi ajándékot online áruházban vásárlók fele 7000 és 20.000Ft közötti összeget költ el webáruházban vagy aukciós oldalakon.

Milyen technológiai és munkaerőpiaci hatások érhetik a backendes szakmát? Május 8-án végre elindul az idei kraftie! meetup-sorozat is (helyszíni vagy online részvétellel).

a címlapról

Hirdetés

Security témákkal folyatódik az AWS hazai online meetup-sorozata!

2024. április 27. 06:41

A sorozat május 28-i, harmadik állomásán az AWS-ben biztonsági megoldásait vesszük nagyító alá. Átnézzük a teljes AWS security portfóliót a konténerbiztonságtól a gépi tanulásos alkalmazások védelmén át, egészen az incidenskezelésig.