Szerző: Bizó Dániel

2008. október 28. 19:13

A kontinensre lépett a világ első ingyenes mobilszolgáltatója

Korábbi terveinek megfelelően tovább terjeszkedik a világ első ingyenes, hirdetési bevételekből finanszírozott mobilszolgáltatója. Nagy-Britannia után Hollandiában és Belgiumban párhuzamosan építi ki tevékenységét a Blyk.

[HWSW] Korábbi terveinek megfelelően tovább terjeszkedik a világ első ingyenes, hirdetési bevételekből finanszírozott mobilszolgáltatója. Nagy-Britannia után Hollandiában és Belgiumban párhuzamosan építi ki tevékenységét a Blyk.

A finn-angol vegyesvállalat tavaly év közepén jelent meg újszerű üzleti modelljével a szigetországban, mely a reklámokkal hatékonyan megszólítható 16-24 éves fiataloknak kínál ingyenes szolgáltatást. A brit konstrukcióban havonta 43 perc beszélgetési lehetőség és 217 szöveges üzenet áll térítésmentesen a felhasználók rendelkezésére, cserébe naponta legfeljebb 6 szöveges reklámüzenetet kell elviselniük. A kvóta feletti használatért természetesen fizetni kell.

Nem mondhatni ugyan, hogy a szolgáltatás elsöprő sikert aratott volna eddig, ugyanakkor a mára 200 ezresre dagadt ügyfélbázis a koncepció működőképességét jelzi -- a kezdeti fokozott érdeklődést követően azonban lelassult az előfizetők számának növekedése, az elmúlt egy évben mindössze 100 ezerrel bővült a felhasználói kör, annyival, mint az első hat hónap során. Ennek ellenére, vagy éppen ennek hatására az úttörőnek számító vállalat megkezdte terjeszkedését a kontinensen, elsőként Hollandiában és Belgiumban párhuzamosan.

A cél kétségtelenül a méretgazdaságosság és a reklámköltéseket vonzó tömeg együttes növelése. A költséghatékonyság érdekében a belga és holland operációhoz szükséges mobilhálózati infrastruktúrát a Nokia Siemens Networks egy központilag menedzselt, teljesen hosztolt szolgáltatásként nyújtja majd a Blyknak, melynek a számlák fizetése mellett gyakorlatilag csak a szerződésben foglalt szolgáltatásszintek ellenőrzése marad a feladata.

A korábbi tervek értelmében Hollandiát és Belgiumot követően Spanyolországba, és Európa legnagyobb piacára, Németországba is be akar lépni a cég -- itt sem akar majd azonban megállni, nyilatkozta korábban a Reutersnek a finn elnök-vezérigazgató Pekka Ala-Pietila. Németország és Spanyolország hirdetési piacai hatalmasak, magyarázta Ala-Pietila, míg Belgiumban és a hollandoknál kiemelkedő az egy főre jutó reklámköltés.

A HackerRank 2020-as, 116.000 fejlesztő válaszaiból készült kutatása szerint a legtöbbjük a Go-t szeretné megtanulni következőleg, amely eredménynek az okait most ebben a cikkben szedtük össze.

a címlapról