Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

Az Office és az Xbox húzta a Microsoftot, de óvatos kilátásokat tett közzé a cég

Bizó Dániel, 2008. október 27. 11:33
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

[Bloomberg/HWSW] Az elemzői várakozások feletti negyedévről számolt be a Microsoft. A világ legnagyobb szoftvervállalata az Office és az Xbox 360 népszerűségét jelölte meg a kedvező számok forrásaként.

[Bloomberg/HWSW] Az elemzői várakozások feletti negyedévről számolt be a Microsoft. A világ legnagyobb szoftvervállalata az Office és az Xbox 360 népszerűségét jelölte meg a kedvező számok forrásaként.

Jó időszak után, lassulás előtt

A naptári harmadik negyedévre eső első pénzügyi negyedévben a Microsoft adózott profitja 4,37 milliárd dollárra emelkedett, ami 2 százalékos erősödés. A pénzügy krízis reálgazdaságba gyűrűző bénító hatására a vállalatóriás 500 millió dolláros költségcsökkentési programmal igyekszik felkészülni, elsősorban az új alkalmazottak felvételének korlátozásával, valamint az utazási és marketingkiadások megnyirbálásával, közölte Chris Liddell pénzügyi vezérigazgató a konferenciahíváson.

A cég háromhavi árbevétele 9,4 százalékos emelkedést követően 15,1 milliárd dollárra rúgott, felülmúlva az elemzői konszenzust, miután a negyedév nagyon erős volt egészen végéig, közölte Liddell, mikor a kereslet lanyhulni kezdett az újult erővel kitörő pénzügyi krízis előestéjén. Elemzők szerint a Microsoft más vállalatoknál jobban védett a gazdasági lassulással szemben, ugyanis forgalmának jelentős részét hosszútávú szerződések generálják, így az aktuális keresleti ingadozás hatását csak tompítva érzékeli. Az ezekből a származó árbevétel 20 százalékkal emelkedett.

Az elemzők elégedettségüket hangoztatták a Microsoft mutatóival és lépéseivel kapcsolatban. A vállalat rendkívül stabil készpénztermelő képességgel rendelkezik továbbra is, a negyedév végén 9 milliárd dolláros készpénz likviditású állománnyal bírt. A recessziós körülmények ugyanakkor a cégen is nyomot hagynak, a vállalat ugyanis a vártnál jóval alacsonyabb tartományba jelzi előre a teljes pénzügyi évre várható forgalmat: Redmond 64,9-66,4 milliárd dollár közé eső árbevételt remél, míg az elemzők 66,7 milliárdot prognosztizáltak korábban. Liddell szerint a recessziós hatás jövőre erősödhet fel, és a 2010-es pénzügyi évet bélyegezheti meg a szerződések újratárgyalása miatt.

Bontás

Remekelt az Office szoftverekért felelős Business divízió, árbevétele ötödével emelkedett, és megközelítette az 5 milliárd dollárt, miután az Office 2007 csomagok fogyasztói akciózása megtette hatását. Ennek hatására az üzemi szintű eredmény 3,3 milliárd dollárt tett ki, ami 22,6 százalékos ugrás az egy évvel korábbihoz képest. A Windows kliensszoftverekért felelős részleg árbevétele lényegében stagnált, nyeresége enyhén olvadt, miközben a szerverszoftverek forgalma 17 százalékkal, nyereségessége pedig ötödével bővült. Növekedett az online részleg is, a 770 millió dolláros árbevételhez azonban mélyülő, 480 millió dolláros veszteség társult -- összehasonlításképpen a Google 5,54 milliárdos forgalom mellett 1,74 milliárdos üzemi eredmény mutatott fel.

Az egyetlen részleg, mely nem tudta növelni árbevételét, az Xboxért és Zunért felelős Entertainment and Devices, ez azonban korántsem jelenti azt, hogy a divízió gyengén teljesített volna. A tavalyi harmadik negyedévben jelent meg ugyanis a világ addigi legnagyobb kasszasikerét arató játéka, az Xbox 360-exkluzív Halo 3, melyet ráadásul a Microsoft belsős stúdiója jegyez -- azóta csak a szélesebb rétegeknek szóló és multiplatform Grand Theft Autó 4 tudta csak felülmúlni.

A Halo-hatás ellenére a részleg forgalma minimálisan, mindössze 6 százalékkal olvadt az Xbox 360 árcsökkentéseinek és a szoftvereknek köszönhetően. Mintegy 2,2 millió konzolt értékesítettek három hónap alatt, mely már Japánban is produkált néhány erős hetet, megverve ezzel a hazai pályán versenyző Sony PlayStation 3-at. Ennél is biztatóbb fejlemény, hogy a nyereség 167-ről 178 millió dollárra emelkedett, ami a hardvergyártás veszteségeinek visszaszorítása mellett a szoftverekből és Xbox Live előfizetésekből befolyó összegek erőteljes növekedésére utal.