Szerző: Bizó Dániel

2008. október 20. 18:47

Öt éve először veszteséges a Sony Ericsson

[Bloomberg/HWSW] Öt éve először veszteséges a Sony Ericsson, melynek mértéke ugyanakkor a vártnál alacsonyabb. A japán-svéd vegyesvállalat a tavalyi lendületet követően immár harmadik negyedéve toporog, így egyelőre elszalasztotta a lehetőséget, hogy kihasználja a Motorola gyengélkedését, és átvegye a világpiac harmadik helyét.

[Bloomberg/HWSW] Öt éve először veszteséges a Sony Ericsson, melynek mértéke ugyanakkor a vártnál alacsonyabb. A japán-svéd vegyesvállalat a tavalyi lendületet követően immár harmadik negyedéve toporog, így egyelőre elszalasztotta a lehetőséget, hogy kihasználja a Motorola gyengélkedését, és átvegye a világpiac harmadik helyét.

A vállalat 25 millió eurós veszteséget szenvedett el az elmúlt három hónapban, szemben az egy évvel korábbi 267 millió euró nyereséggel, miután a cég árbevétele 10 százalékkal 2,8 milliárd euróra esett vissza, ahogyan a vállalat képtelen volt növelni szállításait átütő új modellek hiányában. Az elemzők súlyosabb hiánnyal kalkuláltak. A vállalat népszerű Walkman és Cyber-shot modelljeinek árcsökkenését 2000 állás megszüntetésével kívánja ellensúlyozni, melytől 300 millió eurónyi megtakarítást remél éves szinten.

A tandem 25,7 millió mobilt értékesített a negyedév alatt, 200 ezerrel kevesebbet mint tavaly, miközben a piac 8 százalékkal, vagyis 23 millió darabbal 310 millióra bővült. Az átlagos eladási ár 109 euróra olvadt, ez azonban még mindig jóval magasabb a Nokia 72 eurójánál, de a prémiumkészülékeire büszke LG is csak 87 eurót sajtolt ki magából. Az átlagos árak csökkenése ellenére a Sony Ericsson nem kíván árversenybe belemenni, jelentette ki, mivel számára a nyereség fontosabb, mint az eladott készülékek mennyisége, és az árak csökkenésének egy jelentős részét az olcsóbb modellek súlyának emelkedése ette ki.

Tavaly remekelt a Sony Ericsson, 103,4 millió készüléket szállított le, ami 38 százalékos emelkedés, az átlagos eladási ár pedig 125 eurót tett ki, aminek köszönhetően 1,1 milliárd euró adózott nyereséget tudott felmutatni. A Walkmanek sikerein felbuzdulva, melyekből addigra havonta több mint 3 millió fogyott, a legnagyobb három szereplő közé akart kerülni a vállalat. A hatalmas lendületet követően azonban elkezdtek kiütközni a cégen a Motorola-szindróma jegyei: az eladások megtorpantak, az árak pedig folyamatosan lefelé tartanak. A vállalat egymás után dobja piacra a korábbi modellek újabb és újabb, kicsit fejlettebb és okosabb változatait, ezek azonban már láthatóan elvesztették elődeik vonzerejét -- a cég pedig egyelőre tovább keresi a fogást a piacon.

Nagyon széles az a skála, amin a állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról

fab

5

Chipgyártó nagyhatalommá válna India

2024. március 18. 12:39

A helyi politikai vezetés szerint van rá esély, hogy a következő néhány évben az ország bekerüljön az öt vezető ország közé.