Szerző: Koi Tamás

2008. szeptember 30. 16:14

Leállítja az Intellisync fejlesztését a Nokia

[TechWorld/HWSW] Leállítja saját, nagyvállalati környezetbe szánt e-mail platformjának fejlesztését a finn Nokia, mely a későbbiekben elsősorban a fogyasztói szegmensnek szánt megoldásokkal, szolgáltatásokkal igyekszik megerősíteni vezető pozícióját a mobilpiacon -- írja a gyártótól származó információkra hivatkozva a TechWorld.

[TechWorld/HWSW] Leállítja saját, nagyvállalati környezetbe szánt e-mail platformjának fejlesztését a finn Nokia, mely a későbbiekben elsősorban a fogyasztói szegmensnek szánt megoldásokkal, szolgáltatásokkal igyekszik megerősíteni vezető pozícióját a mobilpiacon -- írja a gyártótól származó információkra hivatkozva a TechWorld.

Befejezi saját, Intellisync nevű nagyvállalati e-mail platformjának fejlesztését a Nokia, a vállalat a saját megoldás helyett a jövőben a komplex megoldásokat szállító cégek, így a Cisco, az IBM és a Microsoft rendszereire építi majd szolgáltatását. "Nincs sok értelme a saját rendszer fejlesztésének, amikor összeállhatunk a piac legnagyobb szereplőivel" -- nyilatkozta a magazinnak Dinesh Subramanian, a cég szóvivője, ezzel hallgatólagosan elismerve, hogy az Intellisync 2005-ös felvásárlása végül nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, így a Nokiának elsősorban nem sikerült önállóan, házon belül kifejlesztenie egy olyan rendszert, amely sikeres konkurenciája lehetne például a Research in Motion BlackBerry, vagy a Microsoft Exchange platformjának.

A Nokia nagyvállalati ügyfelei a jövőben választhatnak majd, hogy az új partnerek által biztosított megoldások közül melyiket preferálják, de áttérhetnek a cég jelenleg még fejlesztés alatt álló, fogyasztóknak szánt e-mail platformjára is vagy más internetes szolgáltatások használatára -- fejtette ki Subramanian. Az Intellisync egyébként nem tűnik el nyomtalanul, egyes komponenseket ugyanis a már említett fogyasztói platformba emelnek majd át.

A finn nagyvállalat jelenleg tesztelési fázisban üzemelteti a Nokia Email szolgáltatást, mely egységesen, a mobiltelefonokon keresztül fogja össze az olyan, egyéni felhasználók mellett újabban a cégek körében is egyre népszerűbb levelezőrendszereket, mint a Google Mail vagy a Yahoo Mail. A Nokia Email indulási időpontját nem tűzték ki hivatalosan, Subramanian mindössze annyit fűzött hozzá, hogy a szolgáltatás akkor indul majd, amikor "ésszerű lesz" elindítani.

A Nokia az Intellisync fejlesztésének leállításával egy időben bejelentette, hogy lassan végéhez közelednek azok a tárgyalások, melyek a cég IT-biztonsági megoldásait szállító részlegének egy meg nem nevezett befektetői csoport részére történő eladásáról folynak.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról