Szerző: Koi Tamás

2008. szeptember 19. 17:03

Ha így folytatja, mindenkit maga alá gyűr a notebookpiacon az Acer

Szokás szerint az év eddigi sikereinek bemutatásával és az ambiciózus üzleti tervek ismertetésével, illetve néhány új termék, valamint a háromlépcsős márkastratégia szerepének hangsúlyozásával készült a világ harmadik legnagyobb PC-gyártójának számító tajvani Acer az éves rendszerességgel megtartott sajtókonferenciájára -- a cég ezúttal Budapestre hívott össze többszáz újságírót a világ minden régiójából.

[HWSW] Szokás szerint az év eddigi sikereinek bemutatásával és az ambiciózus üzleti tervek ismertetésével, illetve néhány új termék, valamint a háromlépcsős márkastratégia szerepének hangsúlyozásával készült a világ harmadik legnagyobb PC-gyártójának számító tajvani Acer az éves rendszerességgel megtartott sajtókonferenciájára -- a cég ezúttal Budapestre hívott össze többszáz újságírót a világ minden régiójából.

Mindenkit lenyomnak

Három éven belül a világ legnagyobb notebookgyártójává válna a tajvani székhelyű Acer, mely a különböző felhasználói szegmensek szerint differenciálva immár három márkanév alatt értékesíti termékeit a különböző régiókban. A világ harmadik legnagyobb PC-szállítója tavaly vásárolta fel az amerikai Gatewayt és a több európai országban is jelentős sikereket elkönyvelt Packard Bellt, a cég részben ennek köszönhetően első ízben tudott felállni a harmadik, dobogós helyre az amerikai PC-piacon, illetve megerősítette második pozícióját az EMEA régióban.

Nyitóelőadásában Gianfranco Lanci, az Acer elnök-vezérigazgatója a növekedés motorjaként elsősorban ezúttal is a hordozható PC-k szegmensét jelölte meg, mely jelentős átalakulás elé néz az elkövetkezendő években. Az átlagos méretű noteszgépeknél kisebb és könnyebb netbookok megjelenése új felhasználói szokásokat vetít előre, így a netbookok -- ilyen az Acer kínálatában a nyár óta szereplő Aspire One -- idővel azt a szerepet töltik majd be a hagyományos noteszgépek mellett, amit a notebookok három-négy éve az asztali PC-k mellett. A tajvani világcég egyébként idén közel ötmillió netbook leszállítását tervezi: csaknem 25 különböző konfigurációt dob piacra a kis gépből, mely októbertől, a 3G-kommunikációs modullal ellátott típusok megjelenésétől szinte teljesértékű mobilkommunikációs eszköz lesz.

eMachines, a belépőszegmens új márkája

Az Acer a három kommunikált brand (Acer, Packard Bell, Gateway) mellet egy negyedik márkanevet is bevezetett a nyár végén a globális PC-piacra: a cég asztali gépekből és noteszgépekből álló eMachines termékcsaládja kizárólag olyan belépőszintű megoldásokból áll majd, melyeket a nagy üzletközpontok, áruházláncok forgalmazhatnak, jellemzően rendkívül nyomott áron. Az olcsó PC-iről ismert amerikai eMachines-t a Gateway még 2004-ben vette meg.

A világ harmadik PC-gyártója az idén közel 30 millió számítógép leszállítását tervezi (ez darabszám alapján 32 százalékos növekedést jelentene), ezzel együtt árbevétele az előirányzott tervek szerint elérheti a 20 milliárd dollárt -- fejtette ki Lanci az előadáson. A cégvezető budapesti előadásán az újságírók előtt is ismertette az augusztusban nyilvánosságra hozott második negyedéves és idei első féléves pénzügyi eredményeket is: az Acer negyedéves profitja 47 százalékkal 2,92 milliárd tajvani dollárra, vagyis 95 millió amerikai dollárra rúgott. A vállalat forgalma 34 százalékkal emelkedett éves összevetésben, és 4 milliárd amerikai dollár fölé nőtt.

A világszerte mindössze hatezer főt foglalkoztató, rendkívül hatékony szervezeti felépítéssel működő Acer az EMEA régióba ebben az időszakban 63 százalékkal több notebookot szállított le, ezzel pedig részesedését 15,7 százalékra növelte a PC-piacon, becsli az IDC, ezzel tovább erősítve vezető helyét a notebookok terén, és üldözve a HP-t a teljes piacon. Ázsiában 43 százalékkal több Acer laptopot szívtak fel a partnerek, ott 7,2 százalékkal részesedett a piacból. Az év egészére prognosztizált 30 millió PC-ből várhatóan 25 millió hordozható számítógép lesz -- ez közel 10 millióval több a tavalyi mennyiségnél (ez a szám nem tartalmazza az Acer Aspire One netbook vonalat).

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról