Szerző: Dojcsák Dániel

2008. szeptember 16. 18:12

Húszmilliós NHH-bírság a Vodafone-nak

Próbavásárlásokkal tesztelte idén nyáron a Vodafone Magyarországot a Nemzeti Hírközlési Hatóság, majd a piacfelügyeleti eljárás útán úgy találta, hogy a mobilszolgáltató nem megfelelő tartalmú forgalmazási és számlázási adatokra vonatkozó kimutatásokat ad az előre fizető ügyfeleknek, ezért 20 millió forintos büntetéssel sújtotta, továbbá kötelezi a vizsgálat költségeinek megtérítésére is.

[HWSW] Próbavásárlásokkal tesztelte idén nyáron a Vodafone Magyarországot a Nemzeti Hírközlési Hatóság, majd a piacfelügyeleti eljárás útán úgy találta, hogy a mobilszolgáltató nem megfelelő tartalmú forgalmazási és számlázási adatokra vonatkozó kimutatásokat ad az előre fizető ügyfeleknek, ezért 20 millió forintos büntetéssel sújtotta, továbbá kötelezi a vizsgálat költségeinek megtérítésére is.

A hatályos elektronikus hírközlési törvény alapján a mobilszolgáltatók a pre-paid ügyfeleik számára kötelesek panasz esetén olyan hívásrészletező számlát kiállítani, mely tartalmazza a hívott számot, a hívás kezdő időpontját, időtartamát, a hívás teljes és egységenkénti díját. A 2008 nyarán zajlott NHH vizsgálat azt ellenőrizte, hogy a Vodafone betartja e a fenti jogszabályokban és egyéb rendelkezésekben előírtakat. A vizsgálat szerint a szolgáltató ugyan ad kimutatást a panasszal élő előfizetők számára, de ebben nem szerepel az egyes hívások teljes számlázott ára.

Az NHH problémája a Vodafone által alkalmazott hívásrészletezővel, hogy az előfizető feladatává teszi a hívásdíjak kalkulációját, holott a kimutatás alapvető célja lenne az, hogy a szolgáltató "az egyes hívások esetében, a hívás időtartamának és a hívás egységdíjának szorzataként, milyen hívásdíjjal számolt".

[+] Újra trükközik a Vodafone: Internet félig-meddig Szabadon

A történet még 2005-ben kezdődött, mikor az NHH először szólította fel a Vodafone-t, hogy a jogszabályoknak megfelelően biztosítsa az előrefizető ügyfelek számára is a fenti kimutatásokat. 2007-ben kiderült, hogy ugyan a Vodafone teljesítette a kérést, de nem a jogszabályoknak megfelelően, ekkor is felszólította az NHH a szolgáltatót. 2007 decemberében a cég közölte, hogy csupán egy műszaki fejlesztés után válik képessé arra, hogy végrehajtsa a kért változtatásokat, de erre az idén nyáron 12 próbavásárló segítségével végzett tesztek szerint továbbra sem került sor.

A felszólítást később a Vodafone azzal egészítette ki, hogy "véleménye szerint jogszerű, hogy külön szerepelteti a hívásegység díját, mivel szerinte a kimutatás így is világosan bemutatja az előfizető számára releváns információkat. Álláspontja szerint annak értelmezése az ésszerűen gondolkodó átlagos előfizető számára nem okoz gondot". A választ az NHH természetesen nem fogadta el, így a mai napon 20 millió forintos bírsággal nyomatékosította kérését, illetve a vizsgálat lefolytatásának 56 ezer forintos költségének megtérítésére is felszólította a szolgáltatót. Szerkesztőségünk kérdésére válaszolva a Vodafone illetékese elmondta, hogy a határozatot azonnal megfellebbezték, további információkat viszont nem szolgáltatnak a folyamatban lévő ügyről.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról