Szerző: Bodnár Ádám

2008. augusztus 8. 09:52

A kedvezőtlen gazdasági körülmények ellenére is nőtt a Lenovo profitja

A kedvezőtlen gazdasági körülmények ellenére remek negyedévet zárt a Lenovo, az amerikai piacon mutatott gyengélkedést maximálisan ellensúlyozni tudta az anyországban, tehát Kínában elért erős eredmény. A vállalat forgalmának több mint 40 százaléka származik Kínából, 26 százaléka az Egyesült Államokból és 21 százaléka az EMEA régióból.

[HWSW] A kedvezőtlen gazdasági körülmények ellenére remek negyedévet zárt a Lenovo, az amerikai piacon mutatott gyengélkedést maximálisan ellensúlyozni tudta az anyországban, tehát Kínában elért erős eredmény. A vállalat forgalmának több mint 40 százaléka származik Kínából, 26 százaléka az Egyesült Államokból és 21 százaléka az EMEA régióból.

A június végén zárult időszakban a Lenovo forgalma 10 százalékkal 4,21 milliárd dollárra emelkedett, a nettó eredmény pedig 65 százalékkal 110,5 millió dollárra bővült. A vállalat 15 százalékkal több PC-t szállított, mint a megelőző év azonos időszakában, vagyis az eladásai a PC-piaccal együtt növekedtek. A megelőző negyedévben a Lenovo még 22 százalékos bővülést tudott felmutatni.

A Lenovo az első negyedévben 33 százalékkal tudta növelni noteszgépeinek szállítását -- a notebookok forgalmazásából származó bevétel 2,42 milliárd dollárt tett ki, ami az összforgalom 57 százaléka. A vállalat beismerte, hogy a notebook-eladásai az átlag alatt növekedtek, mivel a PC-piac növekedését képező fogyasztói szegmensben nem rendelkezik még erős pozíciókkal.

Jang Jüancsing elnök az eredmények kapcsán elmondta, a kedvezőtlen gazdasági körülmények ellenére a Lenovo továbbra is céljának tekinti, hogy az iparági átlagnál gyorsabban növekedjen, illetve növelje profitábilitását, amelyet a költségek leszorításával, a hatékonyság növelésével kíván elérni. A negyedévben a Lenovo bruttó eredményhányada 14,8 százalékról 14,1 százalékra csökkent, a piaci árverseny és a kevesebb hasznot hozó fogyasztó termékek népszerűségének köszönhetően. Ezt a szintet az év hátralevő részében is tartani akarja a Lenovo, a gazdasági visszaesés ellenére is.

A Lenovo a hét elején jelentette be, hogy IdeaPad S9 és S10 modelljeivel az ősszel megjelenik az olcsó noteszek, a netbookok piacán. Az elemzői tájékoztatónak ez volt az egyik fő témája, azonban Bill Amelio elnök-vezérigazgató nem tudott konkrét becslést adni arra nézve, hogy a cég eredményhányadát mennyiben befolyásolhatják ezek az olcsó noteszek.

Európa egyik legnagyobb Atlassiannal kapcsolatos rendezvénye, immár kilencedik alkalommal, új lendületet ad a vállalati produktivitásnak és a hatékony ügyfélkezelésnek. A március 20-21-i rendezvényen is lesznek top nemzetközi vendorok, a fókuszban pedig a projekt menedzsment, az IT szolgáltatásmenedzsment, és a HR lesznek.

a címlapról