Szerző: Dojcsák Dániel

2008. augusztus 6. 15:27

Jól fogy a HTC Touch Diamond

Augusztus közepén elkelhet az egymilliomodik HTC Touch Diamond okostelefon, amihez az ázsiai gyártónak mindössze néhány hónapra volt szüksége a megjelenés után. Az iPhone kihívójaként is emlegetett készülék ugyan az amerikai és japán piacon nem kapható, de ennek ellenére év végére 2 millió eladott példánnyal számolnak.

[HWSW] Augusztus közepén elkelhet az egymilliomodik HTC Touch Diamond okostelefon, amihez az ázsiai gyártónak mindössze néhány hónapra volt szüksége a megjelenés után. Az iPhone kihívójaként is emlegetett készülék ugyan az amerikai és japán piacon nem kapható, de ennek ellenére év végére 2 millió eladott példánnyal számolnak.

Az Apple divattermékeivel nem tudja felvenni a versenyt a HTC Diamond Touch, hiszen az eredeti iPhone-nak mindössze 74 napra, míg a 3G változatnak már csupán 72 órára volt szüksége az egymilliós szám eléréséhez. Az Apple termékeit övező hype nélkül viszont egy nagyon is markáns eredménnyel büszkélkedhet a HTC.

A Microsoft Windows Mobile operációs rendszerű 3G-s okostelefon a HTC történetében a leggyorsabban fogyó készülék, amit mind az európai, mind az ázsiai piac nagyon pozitívan fogadott. Arról viszont egyelőre nincs szó, hogy az Egyesült Államokba és Japánba mikor érkezik meg a modell, a HTC vezetői csupán annyit árultak el, hogy év végére szeretnék átlépni a 2 milliós határt is.

A HTC márka a legtöbb laikus számára ismeretlen, de legalábbis nem rendelkezik a vezető mobiltelefon gyártó márkák presztízsével. A Diamond Touch a gazdag felszereltségével és a magával ragadó megjelenéssel szinte minden kütyü és technológiai blogger és tesztelő szívébe belopta magát, a legtöbb ismertető egyértelműen az iPhone riválisaként állítja be.

Ugyan a divathullám középpontjában az iPhone áll, de a Canalys és a Gartner elemzőinek elmélete szerint ez kihat a konkurens termékekre is és az iPhone-őrület további igényeket és forgalmat generál többek közt a HTC okostelefonjára is. A versenyt némiképp csökkentheti, hogy az iPhone ára 200 dollár alá esett, de a HTC is nyugodtan megengedheti magának, hogy csökkentse árait. A Taiwan Mobile szolgáltatónál például, aki 3G előfizetést köt, az megkapja hozzá a Diamond Touchot. Az előfizetés árával természetesen idővel kifizetik a készüléket is, de a csúcskészülék megszerzése így nem okoz problémát senkinek.

A Touch Diamondot jelenleg 30 ország 50 szolgáltatója forgalmazza. A cég Tajvanon eredetileg 110 ezer forintnak megfelelő ottani dollárért szerette volna forgalmazni, s ebből kényszerült engedni. Magyarországon egyelőre kártyafüggetlenül érhető el 100-120 ezer forintért, viszont hamarosan a T-Mobile kínálatában is feltűnik majd, valószínűleg a szokásos előfizetői konstrukciókkal együtt. Az év vége felé pedig a HTC a Diamond családot 4-5 újabb darabbal bővíti, ezek között lesz például a kicsúsztatható Qwerty billentyűzettel ellátott Touch Pro.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról