Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres
Felhőből visszaköltözéstől egészen egy banki malware evolúciójáig. Üzemeltetői és IT-biztonsági meetupokkal érkezünk!

Piacot vásárol magának Oroszországban a Google

Bizó Dániel, 2008. július 21. 17:08
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

Bevásárolja magát az orosz piacra a Google. A vezető kereső a Begun célzott hirdetési rendszerre teszi rá a kezét, hogy a gyorsan növekvő nagy orosz online reklámpiacból minél nagyobb szeletet hasítson ki. A Google ezt megelőzően, múlt héten várakozások alatti eredményekről számolt be, amire idegesen reagált a tőzsde.

hirdetés
[HWSW] Bevásárolja magát az orosz piacra a Google. A vezető kereső a Begun célzott hirdetési rendszerre teszi rá a kezét, hogy a gyorsan növekvő nagy orosz online reklámpiacból minél nagyobb szeletet hasítson ki. A Google ezt megelőzően, múlt héten várakozások alatti eredményekről számolt be, amire idegesen reagált a tőzsde.

A Google mintegy 140 millió dollárért vásárolja meg tulajdonosaitól a Begunt, mely Oroszország vezető célzott hirdetési rendszere, mely weblapokon jelenít meg hirdetéseket dinamikusan azok tartalmához igazítva. A cél nyilvánvalóan a dinamikusan növekvő orosz piacra történő behatolás felgyorsítása. A jelenlegi többségi tulajdonos Rambler szerint évente átlagosan 50 százalékkal bővül az orosz online hirdetési piac, és 2010-re eléri az 1 milliárd dollárt. Az orosz vállalat közleménye szerint a szinergiák a Google technológiájában és a Begun kapcsolatrendszerének kombinálásában rejlenek.

A Moscow Timesnak nyilatkozó Konstantin Belov, az UralSib elemzője szerint a Google jó üzletet csinált, ugyanis egycsapásra komoly jelenléttel bír majd az orosz nyelvű oldalakon is, és súlyos veszélyt jelent majd az olyan szereplőkre, mint a Yandex, mely az orosz keresőpiac vezetője -- a Google a keresések mindössze negyedét kapja. Below szerint az orosz gazdaság és az internet penetráció bővülésével az online hirdetési piac nagy potenciállal bír, és a növekedés a következő öt év során lesz igazán hatalmas. A tranzakciót várhatóan szeptemberben zárják le az érintett felek.

A Google múlt héten csalódást okozott a tőzsdének, miután második negyedéves nyeresége alig 2 százalékkal elmaradt az elemzői várakozásoktól, és a befektetők idegesen reagáltak Eric Schmidt elnök-vezérigazgató azon megjegyzésére is, hogy vállalata most először gazdasági kihívásokkal néz szembe. A jelentés közzétételét követően közel 12 százalékkal zuhantak meg a papírok, és azóta se igazán tértek magukhoz. A tőzsde reagálása annak fényében eltúlzottnak tűnik, hogy a Google pénzügyi teljesítményét olyan tényezők rontották le, mint drasztikus megemelkedett K+F költségek, a Viacommal történő hadakozás jogi kiadásai, vagy a felvásárlások következtében visszaesett kamatjövedelmek. A vállalat forgalma 38,6 százalékkal 5,37 milliárd dollárra növekedett, adózott nyeresége pedig ezzel közel párhuzamosan 1,25 milliárd dollárra.

4-4 klassz téma a HWSW júniusi üzemeltetői és IT-biztonsági meetupjain. Nézz meg a programot!