Szerző: Koi Tamás

2008. július 10. 14:59

Új disztribúciós stratégia kell a Konica Minolta hazai növekedéséhez

A július elsejével bevezetett új disztribúciós rendszertől remél növekvő eredményt a Konica Minolta Magyarország, melynek hasonló céllal történő átszervezése idén áprilisban zárult le -- derült ki a vállalat ma tartott sajtótájékoztatóján.

[HWSW] A július elsejével bevezetett új disztribúciós rendszertől remél növekvő eredményt a Konica Minolta Magyarország, melynek hasonló céllal történő átszervezése idén áprilisban zárult le -- derült ki a vállalat ma tartott sajtótájékoztatóján.

A lézernyomtatók piacán a Konica Minolta eddig több kisebb disztribútorral szolgálta ki a magyar piacot. A most megkötött szerződés lényege, hogy egy kiemelt, kizárólagos forgalmazói jogokkal felruházott disztribútor kiemelten a Konica Minolta említett termékcsoportjaival. A japán cég magyarországi képviselete erre a feladatra a CHS Hungary-t választotta stratégiai partneréül. A Konica Minoltánál elsősorban abban látják az egy disztribúciós rendszer előnyét, hogy az eddig megosztott forgalom és értékesítési árbevétel kizárólag egy kiválasztott forgalmazó kézben összpontosul.

Roman Tihelka
Roman Tihelka
Borbás László, a Konica Minolta Magyarország indirekt értékesítési igazgatója elmondta, hogy cége elsősorban a kis- és középvállalatok igényeit igyekszik kielégíteni a CHS partnerláncán keresztül. Az új üzleti modell elsődleges célja -- fogalmazott Borbás --, hogy a vállalat az elért forgalmi adatok alapján az IT-disztribútor legnagyobb tíz gyártói beszállítója közé verekedje magát.

Roman Tihelka, a Konica Minolta Magyarország ügyvezető igazgatója a gyártó hazai jelenlétére vonatkozó távlati terveket ismertetve elmondta, hogy a vállalat forgalmát -- részben az új disztribúciós modellnek köszönhetően -- az alapvetően telített piac ellenére 2011-ig megdupláznák. A vállalat hazai kirendeltségének tavalyi nettó árbevétele így 3,9 milliárd forintról négy éven belül 7,8 milliárd forintra kell nőjön a vezetés elvárása szerint.

A július elsejével érvényes disztribúciós stratégiával nem változik a gyártó terméktámogatási és szervizháttere, így a végfelhasználót a szolgáltatási háttér tekintetében nem érinti a stratégiaváltás. A Konica Minolta termékei a fontosabb üzleti, köztük a kiemelt (Kizuna) partnerek mellett továbbra is megtalálhatók lesznek a nagyobb áruházláncok polcain.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról